7x Gezonde hapjes kinderfeestje

gezonde hapjes kinderfeestje

Vandaag deelt Annemiek weer een hele gezonde gastblog met 7 ideetjes voor gezonde hapjes op een kinderfeestje, of gewoon als gezonde snack voor je kindje of voor jezelf. Wanneer je zin hebt in wat gezondere hapjes of je kids op een leuke manier wat meer gezonde voeding wil geven.

7x Gezonde hapjes kinderfeestje

Zijn kinderfeestjes bij jou ook altijd één groot snoep- en snackfestijn? En wil je daar verandering in brengen? Dan zijn hier zeven tips om gezonde lekkernijen klaar te maken voor het feestje van je kind.

1.   Gezonde verjaardagstaart op je kinderfeestje

Geen kinderfeestje zonder een te gekke taart. Al die gekleurde marsepein en fondant ziet er prachtig uit, maar is minder gezond. Net zo feestelijk is een taart met een bodem van noten(meel) en havervlokken en een topping van vers fruit en Griekse yoghurt.

Door verschillende kleuren fruit te gebruiken, ziet de taart er ontzettend vrolijk uit. De Griekse yoghurt lijkt net slagroom en smaakt zeker zo lekker. Net als deze gezonde versievan carrot cake trouwens. Met zo’n taart of cake geef je een kinderfeestje een gezonde start!

In plaats van een taart kun je natuurlijk ook gezonde chocolade muffinsmaken voor alle kinderen. Of wat dacht je van cupcakes met framboosvoor alle kleine gasten? Een combinatie van beide gebakjes op een grote schaal maakt het extra feestelijk. Al heb je dan natuurlijk weer dat iedereen dezelfde wil…

Wil je cupcakes versieren? Doe dat dan met vers fruit of maak een topping van kokosolie, honing en cacao. Leg daar bovenop een paar noten en rozijnen en het feest is compleet. Let bij de allerkleinsten wel op, want ze kunnen zich in noten verslikken.

gezonde hapjes

2.   Gezonde drankjes voor het kinderfeestje

Vergeet frisdrank of ranja met een rietje. Maak zelf gezonde bubbels van spa rood en citroen, sinaasappel of limoen. Een kan vol bruiswater met schijfjes verschillende citrusvruchten ziet er helemáál feestelijk uit.

Wil je de kids op iets speciaals trakteren? Maak dandit drankjevan yoghurt en sinaasappelsap. Door de twee verschillende kleuren ziet het er heel bijzonder uit. Je kunt natuurlijk ook een gezonde ‘milkshake’ maken van ijsblokjes, banaan en aardbeien. Ook lekker is een gezonde yoghurt drink van Griekse yoghurt, aardbeien, water en honing.

3.   Snackgroenten

Snoeptomaatjes en snackkomkommers zijn ideaal om te serveren als gezonde snack op een kinderfeestje. Ook wortels in reepjes en zelfs bloemkoolroosjes kunnen heel goed. Ze doen het ook prima bij de patat en knakworstjes, dus voeg die groenten zeker toe als je deze snacks serveert. Naast al het vet en zout zullen de kinderen blij zijn met de verfrissende smaak van verse groenten.

4.   Fruitstengel

Hoezo snoep? Fruit kan net zo leuk en lekker zijn. Het is maar net hoe je het presenteert. En dat hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Een satéprikker met daarop een druif, stukje ananas, appel, peer, banaan en/of mango ziet er al feestelijk uit én smaakt heerlijk zoet.

5.   Groentechips

Ze zijn niet bij alle kinderen favoriet, maar serveer vooral groentechips in plaats van aardappelchips. Dan krijgen de kinderen geen snelle koolhydraten maar juist allemaal gezonde voedingsstoffen binnen. Ook chips van zoete aardappel zijn ontzettend lekker en gezond, zeker als ze lekker gekruid zijn. Voor de kids maak je ze natuurlijk niet pittig.

6.   Gezonde ijsjes

IJs kan ontzettend gezond zijn. Zo kun je waterijsjes maken met vers fruit en Griekse yoghurt. Maar ook gezond sorbetijs maak je in een handomdraai van bevroren banaan. Het enige dat je hoeft te doen, is de bevroren banaan uit de vriezer halen, tien minuten laten liggen en dan pureren (wel meteen serveren). Je kunt het ijs eventueel een kleurtje geven door er bosbessen doorheen te doen.

7.   Gezond toetje

Als toetje kun je natuurlijk kiezen voor ijs. Maar wil je eens wat anders serveren, maak dan een lekker én gezond toetje van Griekse yoghurt, verschillende soorten fruit, kaneel en eventueel een beetje honing of stevia. Ook lekker is gezonde chocolademoussevan cacao en avocado.

We hopen dat dit artikel je helpt om iets gezonds klaar te maken voor het feestje van je kind. Wat ga jij maken? Deel het hieronder in de reacties!

Dankjewel Annemiek voor je fijne tips! Neem een kijkje op haar website voor meer handige tips!

  Volg mij via Bloglovin', Instagram of Facebook of Youtube.

Gerelateerde berichten

1 reactie

  • rachel
    19 februari 2019

    nou hier geen kinderfeestje meer maar dit kan je ook voor je eigen visite gebruiken 😀

Laat een reactie achter

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.