5 tips voor me-time voor moeders

We horen het zo vaak en nemen het ons ook regelmatig voor, meer me-time pakken. Wij moeders vergeten het regelmatig of hebben helemaal geen idee wat we dan zoal kunnen doen als me-time activiteiten. In deze blog deel ik je 5 tips voor je me-time momentjes als moeder die je kunt inplannen tijdens de momenten die je kunt pakken voor jezelf. Sommige duren langer, anderen zijn zo klaar maar allemaal geven ze je even dat momentje voor jezelf dat je zo verdient en wat je helpt opladen zodat je er weer helemaal tegenaan kan.

5 tips voor me-time voor moeders

  • Plan een manicure in. Dit kan bij een nagelsalon maar tegenwoordig kan dit natuurlijk ook heel makkelijk vanuit huis. De attributen hiervoor shop je eenvodig online en je kunt zo je nagels mooi bijhouden. Zelf vind ik het fijn als de nagels wat langer mooi blijven. Dit bespaart ook tijd natuurlijk en je hebt er langer plezier van. Daarom kies ik graag voor nagellak op basis van gel vanwege het longlasting effect en de glans vind ik erg mooi. Er zijn enorm veel kleuren beschikbaar en gel nagellak is eenvoudig aan te brengen thuis.  Gel nagellak kun je online bestellen en alle overige benodigdheden ook en zo zorg jij dat je nagels on fleek zijn op ieder moment en dat hoeft helemaal niet veel tijd te kosten, als je het maar structureel voor jezelf inplant. Dat laatste is de sleutel tot succes.
  • Ga de natuur in! Heel goedkoop, simpel en kan in korte tijd of wat langer gedaan worden. Maak een heerlijke boswandeling, ga met een vriendin, of neme de hond mee of juist heel bewust alleen en snuif de frisse buitenlucht op. Niets doet je zo opladen als de natuur.
  • Uitgebreid in bad / douche. Zet de badkamer op slot, vul het bad met heerlijk badschuim of een fijne olie, en ga er heerlijk in liggen. Of neem een douche en maak er een mindfull momentje van. Gebruik je favo douchegel. Doe ondertussen een lekker maskertje in je haar en op je gezicht en daarna voel je je helemaal herboren.
  • Yoga: Ga naar een yoga les of doe een yoga les online via Youtube. Je hebt enkel een matje nodig en geef vervolgens jezelf zonder oordeel er aan over. Let op je ademhaling, probeer de houdingen mindfull uit te voeren en ervaar wat dit met je doet. Door dit heel bewust te doen en niet te denken aan je vele to do lijstjes, zul je merken hoe goed dit je doet, sluit de les af met een fijne meditatie. Mediteren is een hele goede manier om ontspanning bewust in te plannen, lees hier hoe je kunt beginnen met mediteren.
  • Heb je wel wat meer tijd en mag het ook wat meer kosten, plan dan een dagje sauna in voor jezelf. Met een vriendin, je moeder of gewoon helemaal alleen en geniet van de luxe en weldadigheid van zo’n dagje wellness en ontspanning. Ik merk dat ik helemaal oplaad van zo’n dagje sauna, heerlijk!

Wat doe jij om voldoende me-time in te plannen? Ik ben benieuwd naar jullie reacties bij de comments.

Volg mij via Bloglovin', Instagram of Facebook of Youtube.


Meld je gratis aan voor de Kel-E-Mail en ontvang toffe bonussen, exclusieve content en elke twee weken een feestje in je mailbox

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Gerelateerde berichten

0 reacties

    Laat een reactie achter

    CommentLuv badge

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    Ik heb iets leuks voor je!

     

    Meld je gratis aan voor de Kel-E-Mail en ontvang toffe bonussen, exclusieve content en elke twee weken een feestje in je mailbox
    dit veld niet invullen s.v.p.