Vakantie Curacao diary! Deel 1

vakantiue diaryy1Zoals jullie gisteren in een korte update al konden lezen, zijn we terug van vakantie. Dat vraagt natuurlijk om een heleboel vakantie foto’s! Ik heb er zoveel gemaakt dat ik besloot de vakantie diary in twee delen op te splitsen. Vandaag deel ik deel 1, morgen komt er een artikel online en een vlog, en zaterdag deel ik met jullie het tweede deel. We hebben er echt van genoten  en we beseffen maar al te goed dat we boffen. Zomaar in maart op vakantie naar zo’n zonnige bestemming. Vooraf vond ik het best spannend allemaal maar, het is me echt alles meegevallen. Kijk je mee naar deel 1 van  de foto’s?

De trip begon natuurlijk op Schiphol, heerlijk met een Starbucks koffie.

In het vliegtuig, de heenreis duurde maar liefst 10 uur. Dan heb ik natuurlijk het wachten vooraf en de transfer naar het hotel niet meegerekend. Dat was een hele rit kan ik vertellen met een dreumes van nog geen 1,5 die niet wil slapen. Ik vertel jullie hier maandag alles over haha.

We verbleven twee weken in het Chogogo resort aan de Jan Thiel baai.

En we huurden deze periode deze champagne kleurige bolide, hihi

Het tijdverschil op Curaçao is 5 uur, het is daar dus 5 uur vroeger, dat wil zeggen dat ik om 06.00 echt klaarwakker was. De eerste ochtend gingen we dus ook al om 08.00 op pad voor een ontbijtje.

Ontbijten op het strand, heerlijk beginnen met een sinaasappelsap met veel ijsklontjes voor verkoeling.

En een cappuccino, what else 😉

Een heerlijk ontbijtje!

Yannick en ik ‘ontdekten’ de selfiestick en hadden hier veel lol mee.

Lana hadden we ook al mooi in een jurkje gehesen. Ze stapte er vrolijk in rond.

De eerste avond dineerden we bij L’Aldea, Yannick’s favoriete Brazilliaanse Steak restaurant waar ook een buffet bij zat, ideaal voor Lana.

In de hangmat bij het huisje!

Heerlijk aan het strand van Jan Thiel beach. Lana in haar nieuwe zwempakje.

Willemstad <3

Iedere dag een verse smoothie halen, om geen vitamine tekort op te lopen haha.

Met de veerpont naar de overkant van Willemstad.

Koffie drinken op Cabana beach!

Lana mocht ook een nette jurk aan voor we uit eten gingen. Hier hadden we haar net het nieuwe jurkje van Primark aangedaan (knoopjes nog open), zo schattig!

Heerlijk dineren bij de Gouverneur, een bekend restaurant in Willemstad. Ik begon met een prosecco, mmm!

Boodschappen deden we gewoon bij Albert Heijn, zo grappig om die op zo’n Caribisch vakantiegebied tegen te komen haha.

Dagje strand bij Papagayo resort.

Lana houdt van zand, ze kon zich heel lang vermaken in de schaduw op het strand met wat schepjes en speeltjes. Dat deed ons besluiten dat we thuis een zandbak willen neerzetten in de tuin, ze vind het geweldig om daarmee ‘aan te rommelen’.

De strandbedjes waren erg comfortabel, zomaar een paar billetjes in mijn rug haha!

Wij zijn dol op spelletjes dus kochten we bij Albert Heijn het Monopoly Curaçao spel. Thuis hebben we Europa monopoly maar met deze variant kunnen we voortaan thuis onze vakantie helemaal herdenken haha.

Een keertje gingen we ontbijten bij de Amerikaanse diner Denny’s. Typisch Amerikaans dus met heel veel eten, vooral XXL, veel suiker en stiekem onwijs lekker!

Pancakes en Bacon, golden combi!

Wandelen naar het zwembad op het resort. Lana bij papa op de arm.

Lekker spelen in het zwembad. Voor Lana hadden we dit ‘zwemvest’. Normale zwemvleugeltjes doet ze steeds zelf af, dit was dus de veiligste optie en die beviel goed. Beschermde haar gelijk voor een deel tegen de zon.

Dit was deel 1 van de vakantiediary! Zaterdag zal deel 2 met weer een flinke lading en vakantieverhalen volgen. Hopelijk neem je dan ook weer een kijkje. Ik ben benieuwd naar jullie reacties bij de comments. Iemand van jullie die wel eens op Curaçao geweest is? Wat is jullie favoriete plekje?

Volg mij via Bloglovin', Instagram of Facebook of Youtube.

Meld je gratis aan voor de Kel-E-Mail en ontvang toffe bonussen, exclusieve content en elke twee weken een feestje in je mailbox

dit veld niet invullen s.v.p.

69 gedachten over “Vakantie Curacao diary! Deel 1”

1. Leuk om alvast wat foto’s te zien! Zo te zien hebben jullie genoten 🙂 Ik ben nog nooit op Curaçao geweest, maar het lijkt me echt een prachtig land. Ik wil er dan ook zeker nog een keer naartoe!
    Manon onlangs geplaatst…Stevig notenbroodMy Profile

2. Wow! Geweldig 🙂
    Ik krijg nu zo zin om op vakantie te gaan…nog even geduld. Ik ga zelf over 5 weken….:) Anders moet ik zo lang wachten tot de zomervakantie haha
    Je ziet echt aan de foto’s dat jullie er van genieten.
    Nu nog lekker even nagenieten! Mooie foto’s ben benieuwd naar morgen..

3. Wat een droomvakantie! Krijg helemaal de vakantiekriebels van deze diary. Zo’n zwemvestje lijkt me heel handig voor mijn onverschrokken peuter die dus ook altijd die vleugeltjes afdoet en daarna gerust het diepe inspringt.
    Jess onlangs geplaatst…Kijkje in de koelkastMy Profile

4. Wat ziet het er lekker en vrolijk uit allemaal! Als ik nu naar buiten kijk zie ik regen, is het grauw en grijs. Dan kijk ik liever naar je foto’s want het ziet er super zonnig en warm uit! (oh ik typ dit en de zon begint te schijnen, zou het een teken zijn?) Ben benieuwd naar het volgende deel!
    Nicky onlangs geplaatst…Top 5 ♥ OPI nagellakMy Profile

5. wat een leuke foto’s, het ziet eruit als een heerlijke vakantie! ik reageer nu op mijn laptop, maar heb vanmorgen het artikel via mijn mobiel bekeken. Die reclame van ziggo zat ervoor en ik kon die op mijn mobiel niet wegklikken, waardoor ik maar een halve site zag, niet leuk:(

6. Ziet er heerlijk uit!! Het viel me al eerder op, maar ik vind geen/weinig make-up echt heel mooi bij je staan.

En wat grappig dat ze op Curacao gewoon een AH hebben, haha!

7. Heerlijk al die vakantiefoto’s! Je hebt een lekker kleurtje gekregen daar!
    Ik ben zelf nog nooit op Curaçao geweest, maar wil er van kleins af aan al graag eens heen! Lijkt me erg mooi daar.
    My Creative Life – Marìs onlangs geplaatst…Au!My Profile

8. Heerlijk die foto’s, je wordt per foto bruiner en die jurkjes van Lana! Ik verlang zo naar de zomer zeker na de paar lekkere warme dagen van maart zit ik flink in een koudipje, nog maar eventjes wachten/.
    Manon onlangs geplaatst…Diary: week 14. Big spender!My Profile

9. Ik heb er als kind gewoont:) Ik herken nog niet zoveel van je foto’s, behalve de gekleurde huisjes natuurlijk! Wij woonden in de buurt van de Barbara beach dus daar gingen we vaak heen. Ik herinner me wel de pontjesbrug, maar geen veerpont van punda naar otrobanda. En shoppen deden we bij suikertuintje, ik denk niet dat er toen al een appie was;)

10. Heel leuk om je foto’s te zien en ben benieuwd naar je vlogs! Grappig om te zien dat we bij veel dezelfde plekjes zijn geweest. Me favoriete restaurantjes zijn l’aldea, tony romas en chopstix en verder favoriete plekjes daaibooibaai, kokomo beach, bij ouders thuis en bij me vriend. Ga je foto’s zaterdag zeker weer bekijken! Xx

11. Wat grappig! Ik zei toevallig laatst nog in een video (over bordspellen) dat er ontzettend veel soorten Monopoly zijn, o.a. Disney. Maar dat er een Curaçao versie was heb ik nooit geweten! Ziet er uit als een fijne vakantie 🙂
    EliseDingen onlangs geplaatst…Action Shoplog!My Profile

12. Wat leuk om te lezen, wat een toeval ik ben in 2004 ook naar Curacao geweest en heb ook in chogogo resort toen gezeten. Is trouwens niets veranderd behalve dan dat het opgeknapt is in de loop van de tijd. Ben benieuwd naar de vlogs.

gr van Moira

13. Waaauw, dat ziet er super relaxed uit!
    Ik ben benieuwd hoe Lana het heeft gedaan met het tijdverschil en ook nu jullie weer thuis zijn.

Lekker nagenieten van de foto’s ! ^^

14. Eveline Legius

Hee Kelly,
    Super leuk om je verhalen en foto’s van jullie vakantie in Curacao te zien, ik ga in september, en kom zo al helemaal in de stemming!!! 🙂

15. Oh super lekker. Wij hebben twee keer eerder op Chogogo gezeten en gaan in september weer. Deze keer voor onze huwelijksreis en een kleine man van dan 15 maanden ben benieuwd hoe het dan gaat. Ik heb er in ieder geval weer veel zin in…
    Mèlanie onlangs geplaatst…Genomineerd voor de Liebster Award…My Profile

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.