Onze zomervakantie plannen voor de schoolvakantie

Dit jaar vieren we onze eerste ‘echte’ zomervakantie, als in, een schoolvakantie na het eerste schooljaar. Daarvoor hadden we natuurlijk ook wel vrij van bijvoorbeeld de peuterspeelzaal waar Lana zat, maar hier ging ze twee ochtenden per week heen. Nu zijn we gewend geraakt aan een ritme waarin we 4x per week om 8.30 paraat moeten staan en waarbij Lana de week op school doorbrengt. Die zomervakantie van 6 weken voelt daarom ineens als iets heel speciaals. Wat onze plannen zijn qua activiteiten etc. om te doen tijdens de schoolvakantie deel ik vandaag!

Ik deelde vorige week al dat ik een speciaal vakantierooster inlas voor Kellycaresse.nl. Dat betekent dat ik op een lager pitje werk, dat er 1 blog, 1 vlog en een plog/extra video online komen dus 3x per week content in plaats van het gebruikelijke van 5-6 keer. Hier heb ik bewust voor gekozen om even zelf ook wat meer vakantie te kunnen nemen en te genieten van deze weken waarbij Lana vrij is. Leuke dingen doen als gezin en even weer opladen voor ik weer volle bak aan de slag ga. Ik vind mijn werk veel te leuk dus een volledige pauze neem ik niet, maar wat rustiger aan vind ik wel heel erg fijn en dit is de eerste keer dat ik dit op die manier inplan. Ik kijk enorm uit naar deze weken vol quality time. Wat zijn onze plannen dan?

• Heerlijk op vakantie gaan naar Frankrijk! Als eerst staat er een vakantie van 9 heerlijke dagen in Frankrijk op de planning. We gaan naar Camping Les Alicourts Resort en verblijven in een luxe 8-persoons stacaravan van Canvas Holidays met ons gezin, de zus van Yannick en haar gezin staan naast ons op de camping in eenzelfde stacaravan dus de kinderen kunnen heerlijk samen spelen. We hebben kinderen mee in de volgende leeftijden: 4 jaar, 3 jaar, twee peuters van 2 jaar en een baby’tje dus dat wordt enorm leuk. Heerlijk zwemmen, aan het strand liggen, lekker eten, wandelen, borrelen, en vooral genieten. Deze vakantie is een mooie aftrap van de schoolvakantie van Lana!
  • De laatste puntjes op de i zetten aan ons huis en de tuin! Er zijn nog een aantal punten die we willen afmaken in ons huis, zo moeten er nog een aantal leuke lampen opgehangen worden, wat plankjes hier en daar, en zo liggen er nog een aantal klusjes binnen op ons te wachten. Ook de tuin zal worden afgemaakt waar we nog een nieuwe tuinset voor willen kopen, de tegels worden nog netter gelegd en het tuinhuis wordt helemaal afgemaakt. Na de zomervakantie begint de gemeente met de bestrating voor ons huis en dan kunnen we ook eindelijk onze oprit en voortuin aanleggen, fijn!
  • Genieten van onze tuin! Wat vind ik het zalig om eindelijk een kindvriendelijke tuin hebben waarin de kinderen met hartelust veilig kunnen spelen, waar we een zwembadje kunnen opzetten, waar Patrick heerlijk rond kan dartelen en waar we heerlijk kunnen barbecuen, kunnen borrelen op onze loungebank, tot rust kunnen komen en genieten van het mooie weer. In het oude huis hadden we hele onveilige tegels en steentjes met allerlei uitsteeksels waardoor ik het onveilig vond om de kinderen zomaar te laten spelen zonder toezicht. Dat is nu verleden tijd en nu kunnen we wel heerlijk genieten.
  • Fietstochten maken met de bakfiets! Sinds een paar weekjes hebben wij een Babboe bakfiets en wat is dat ideaal zeg! We kunnen eindelijk weer als gezin op pad op de fiets waarbij de meisjes heerlijk in de bak kunnen, ik erachter fiets en Yannick op zijn eigen fiets er naast. We zijn al een aantal langere tochten gaan maken, lekker een ijsje halen in het dorp verderop, op de fiets naar een mooie speeltuin of een picknickmand mee en ergens gaan picknicken. Dit willen we komende zomervakantie ook zeker meer gaan doen.
  • Van ons Efteling abonnement gebruik maken. We hebben al jaren een Efteling abonnement, ik heb er zelf ook 7,5 jaar met veel plezier gewerkt en we komen hier met onwijs veel plezier. Soms voor twee uurtjes, soms een hele dag maar altijd hebben we het enorm naar onze zin. Toen Lana op school zat kon ze wat minder vaak mee en ging ik soms even tussendoor alleen met Aimy en Feline, maar nu Lana vakantie heeft kan ze net zo vaak weer mee en gaan we daar ook heerlijk gebruik van maken. Ook willen we de zomeravonden gaan opzoeken waarbij de Efteling pas om 23.00 sluit en we extra lang kunnen genieten. De meisjes hebben vakantie dus wat later op bed liggen is helemaal niet erg en zo kunnen we nog langer van ons favoriete park genieten.
  • Leuke uitstapjes maken. Naast de Efteling, willen we nog meer leuke uitstapjes maken. Lekker naar een grote speeltuin, een zwembad of een gezellig strand. Leuke dagjes weg doen zoals naar een ander pretpark of een dierentuin. Ik struin de actie sites wel af voor goedkope last minute tickets en zo kunnen we allerlei leuke uitstapjes gaan maken.

Wat heb ik er enorm veel zin in! Wat zijn jullie zomervakantie plannen voor deze schoolvakantie? Ik ben benieuwd naar jullie plannen en of je nog leuke tips en suggesties weet!

Volg mij via Bloglovin', Instagram of Facebook of Youtube.

Meld je gratis aan voor de Kel-E-Mail en ontvang toffe bonussen, exclusieve content en elke twee weken een feestje in je mailbox

dit veld niet invullen s.v.p.

7 gedachten over “Onze zomervakantie plannen voor de schoolvakantie”

1. Wat een leuke plannen en heerlijk dat jullie ook nog lekker weg gaan naar Frankrijk. Ik geef je groot gelijk om een zomerrooster in te lassen en lekker van de zomervakantie te genieten. Ik heb net twee weekjes vakantie achter de rug en ga zo weer aan de slag. Dit was onze laatste vakantie met zijn tweetjes, vanaf volgende keer zal ons kindje erbij zijn, bijzonder!

2. Frankrijk, heerlijk! Wij gaan normaal gesproken ook – net als half Nederland – naar Frankrijk, maar dan om te kamperen. 2 maandjes geleden hebben we er een klein meisje bij gekregen en kamperen leek ons in december – toen we onze vakantie boekten – nog wat eng met een baby. Wij gaan daarom dit jaar een weekje naar een resort in Turkije. Kijken er ook enorm naar uit!

3. Wat een leuke plannen hebben jullie en heerlijk om lekker naar Frankrijk te gaan! Hier gaat na de zomervakantie mijn zoontje naar school, vind het zo spannend! En ik besefte van de week dat hij dan echt hele dagen weg is, dat was wel even slikken haha. Begin september ben ik uitgerekend van ons derde kindje en wij krijgen over 2 weken de sleutel van ons nieuwe huis. Een erg drukke, maar hele leuke periode dus!

4. Dit ziet er heel fijn uit Kelly! Wat fijn dat de kindjes nu veilig kunnen spelen in de tuin! En wat zullen jullie het fijn vinden als er eindelijk bestrating ligt voor. Volgens mij neem je nu een hoop zand mee naar binnen?
    Wij gaan ook lekker veel gebruik maken van ons Efteling abonnement. Precies wat je zegt: Soms is 2 uurtjes al leuk en soms langer. Wij willen ook graag weer naar de zomeravonden, maar vind ik toch wel lastig met de baby? Hoe doen jullie dat dan met de slaapjes van Feline?

5. wat een heerlijke planning 😀 hier ga ik zoveel mogelijk weg met de meiden!! met de jongste het meeste want de oudste gaat veel met vrienden doen. dus wij vermaken ons wel 😀

6. Ik moet zo lachen, wij zijn al twee keer naar deze camping geweest en adviseer er iedereen heen te gaan zo heerlijk! Check die boomhutten echt heel gaaf. Wij zijn een keer met de tent geweest en de tweede keer een glamping tent gehuurd. Zo heerlijk! Geniet ervan!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.