Mijn doelen voor de KC Healthy Together challenge

Mijn doelen voor de KC Healthy Together challenge, KC Healthy Together challenge, e-book gezond eten, Kelly Caresse
We zijn officieel begonnen met de KC Healthy Together challenge! Ik vind het zo gaaf om jullie aanmeldingen te zien binnenkomen voor de #KChealthyTogetherChallenge. Ook om jullie enthousiasme te lezen in de besloten Facebook community. Zelf doe ik ook enthousiast mee aan deze challenge en heb ik het e-book gebruikt om mijn doelen voor de KC Healthy Together challenge te stellen en een plan van aanpak te maken. Ik ga vandaag een aantal van deze doelen met jullie delen.

Mijn doelen voor de KC Healthy Together challenge

Op het gebied van gezond leven zijn er bij mij ook nog hele mooie doelen te behalen. Ik ben al wel heel trots op het feit dat ik gemiddeld 3 keer per week sport en dat ik qua voeding al lekker veel gezonde maaltijden bereid, vooral water en thee drink en veel varieer in ons weekmenu. Voor mij is het belangrijk om gezond te leven om niet alleen mijn gezondheid, maar ook mijn diabetes type 1 goed onder controle te houden.

Waar ga ik op letten?

Toch zijn er dingen waar ik scherper op mag letten. Zo vind ik dat ik nog te weinig drink op een dag (soms vergeet ik het gewoon en dan merk ik dit later met hoofdpijn), en soms nog te snel een koekje als tussendoortje neem ipv wat fruit waardoor ik mijn 2 stuks fruit op een dag niet haal. Ook wil ik meer groente gaan eten door dit bijvoorbeeld ook al tijdens de lunch in mijn maaltijden te verwerken. Via het e-book maakte ik een healthy mindmap met globaal mijn doelen:

Mijn doelen voor de KC Healthy Together challenge, KC Healthy Together challenge, e-book gezond eten, Kelly Caresse

 

 

Actiepunten maken en doelen stellen

In het KC Healthy Together challenge e-book maak je aan de hand van de thema’s: eten, drinken en sporten in totaal 3 doelen aan. Ook maak je een plan van aanpak en een stappenplan hoe je deze doelen gaat behalen. Door deze actiepunten op te schrijven en in je agenda te noteren (hier wordt in het boek alles over uitgelegd) maak je het voor jezelf makkelijker deze te behalen.

Mijn doelen voor de KC Healthy Together challenge, KC Healthy Together challenge, e-book gezond eten, Kelly Caresse

Voorbeeld uit het e-book.

 

Mijn doelen voor de KC Healthy Together challenge zijn: focussen op meer slaap, om zo meer energie overdag te hebben. Ik wil meer water gaan drinken, meer groente verwerken in de maaltijden en (ongezonde) snack avonden minderen. Dit gaat al best goed maar zou nog beter kunnen. Na de 21 dagen zonder alcohol ben ik drastisch verminderd in het drinken van alcohol. Dit wil ik mooi voortzetten door dit gemiddeld maximaal 2-3 avonden per week tot me te nemen en dan per keer 1 of 2 glaasjes. Qua workouts ga ik ook lekker door met waar ik mee bezig ben, 3 keer per week gemiddeld. De grootste uitdaging voor mij zit hem in meer water (of thee) gaan drinken en meer fruit/groente over de dag heen te verspreiden.

Een van mijn actiepunten in het e-book (daar heb ik ze met 3 sub thema’s helemaal uitgeschreven als voorbeeld voor de deelnemers) is om meer soorten fruit mee te nemen bij de boodschappen, meer groente te halen die ook lekker zijn om bij de lunch of als avondsnack. Ook  altijd een waterfles mee nemen of een volle pot thee naast me zetten zijn twee doelen.

Ik zal jullie meenemen in de voortgang via de Facebook community. Ook in mijn weekvlogs en extra video’s om zo jullie te inspireren maar ook om zo een stok achter de deur te hebben voor mezelf ;).

 

Inspireren en motiveren

Doe jij al mee aan de KC Healthy together challenge? Aanmelden kan deze week nog via onderstaande link en dan krijg je vandaag nog het e-book in je mailbox. Ook word je toegevoegd aan de besloten Facebook community waar we met dames met dezelfde doelen aan de slag gaan om elkaar te inspireren en motiveren.  Als member krijg je toegang tot de exclusieve workout video’s die zijn opgenomen door mij en Marloes. Hiermee kun je heel makkelijk (en leuk!) thuis, samen met mij  sporten. Dit zijn fijne workouts die voor beginners goed te doen zijn, maar ook voor de ervaren sporter uitdagend te maken.

Meld je aan voor de Healthy Together Challenge

 

Wat zijn jullie gezonde doelen?

Wat zijn jullie gezonde doelen voor komende maand? Of voor lange termijn? Wat jullie gaan doen om deze te behalen? Laten we elkaar motiveren en inspireren! Klets erover mee via de besloten Facebook community, via de reacties hieronder of op social media.

 

  Volg mij via Bloglovin', Instagram of Facebook of Youtube.

Gerelateerde berichten

1 reactie

  • rachel
    5 maart 2019

    lekker bezig 😀

Laat een reactie achter

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.