kellygoesfitr

We zijn inmiddels 4 weken verder, ik ben dus alweer 4 weken aan het sporten en gezonder aan het leven. Ik begon 6 weken na de bevalling met mijn ‘KellyGoesFit’ project en ik vond het tijd voor een update. Op vrijdag is mijn weegdag en dat vind ik iedere week wel weer spannend. Want wat geeft de weegschaal aan? En nog belangrijker, hoe voel ik mij nu ik lekker aan het trainen ben? Hoe gaat het met de voeding? Tijd voor een update!

kv1

Newbornfitmama
Ik ben nu 4 weken aan het sporten in de sportschool en ik heb er 3 trainingen op zitten met personal trainer Kimberly van Newbornfitmama. Ik vind het eerlijk om weer aan het sporten te zijn. Ik had het sporten echt gemist in mijn zwangerschap. Hoe gek dat misschien voor sommige mensen klinkt, maar ik kan eerder te hard van stapel lopen qua sporten, dan dat ik smoesjes bedenk om niet te gaan. Als ik eenmaal de flow te pakken heb dan moet ik ervoor zorgen dat ik niet overdrijf. Want teveel willen is ook helemaal niet goed. Dat is echt een valkuil voor mij. Zo maakte ik het plan om max. 3 x per week te trainen, wat ook al twee weken 4x is geweest. Kimberly leerde mij dat dit helemaal niet nodig is. Sporten doe je met name om je lichaam te shapen (in strakkere vorm te krijgen door de spieren die je opbouwt) en aan je conditie te werken en voeding is hetgeen wat je gewicht reguleert. Met 3x trainen per week bereik je ook voldoende effect. Good to know! 🙂

Sporten
Naast de personal training sessies train ik ook in de sportschool. Daar volg ik de eens per week de groepsles Bodypump en eens per week doe ik Xco. Kennen jullie deze lessen? Ook wil ik de les ‘Burn’ eens proberen. Dat is een groeples in kleine groepjes waarmee je in 30 minuten een full body workout doet. Ik ben benieuwd of dit wat voor me is. Wat ik vooral merk is dat het sporten steeds beter gaat. Mijn conditie verbetert en ook mijn uithoudingsvermogen gaat omhoog. Was ik eerst na een trap oplopen al bekaf, gaat dit me nu veel beter af. Ik kan de trainingen goed volhouden en ik merk dat ik mezelf steeds meer kan uitdagen qua intensiteit. Ik heb nog steeds spierpijn na trainingen, maar dat betekent dat ik mezelf goed uitdaag.

kv2

Voeding
Qua voeding zocht ik wat meer houvast. Dacht ik zelf in die eerste 6 weken na de bevalling best gezond bezig te zijn, kwam ik er toch achter dat ik onbewust een hoop ongezonde keuzes maakte. Ik kan soms zo vergeten te eten, of juist tussendoor veel aan het snaaien zijn. Ook het teveel opscheppen tijdens het avondeten is een valkuil. Ik werd benaderd door Weightwatchers voor een samenwerking en ben nu bijna twee weken begonnen met het programma van Weightwatchers. Ik merk nu al dat ik hierdoor gezondere keuzes leer maken en meer houvast heb op mijn voeding. Ik zal hier binnenkort uitgebreid over schrijven en mijn ervaringen met Weightwatchers tot nu toe delen.

Dan nu de weegschaal.
Ik ga me gewoon blootgeven en de cijfers met jullie delen. Toen ik 31 weken zwanger was heb ik voor het laatst zwanger op de weegschaal gestaan, deze gaf toen +15 kilo aan wat een gewicht van 70 kilo betekende. Ik ben daarna nog meer aangekomen dus vandaar dat ik vermoed dat ik ruim 20 kilo ben aangekomen in totaal, wat neerkomt op een eindstreep van ongeveer 75 kilo. Toen ik 6 weken na de bevalling voor het eerst weer op de weegschaal ging staan gaf deze 62,5 kilo aan. Ik was dus al best wat kilo’s verloren aan baby + placenta, bloed etc. (hello, Aimy woog ruim 4 kilo :P) en vooral gewicht dat ik vermoedelijk ben kwijt geraakt door het geven van borstvoeding, want mijn voeding had ik nog niet echt goed aangepast. Als je borstvoeding geeft wordt er geadviseerd om  niet meer dan een halve kilo per week af te vallen. Daarom mag ik voor Weightwatchers een stuk meer punten eten dan de meeste vrouwen van mijn lengte en gewicht. Afgelopen vrijdag was mijn weegdag en gaf mijn weegschaal: 60,1 kilo aan. Ik ben in de afgelopen weken dus een halve kilo per week verloren wat heel netjes is. Ik heb geen haast met het verliezen van kilo’s maar ik zou het fijn vinden om nog zo’n 5 kilo te verliezen in de komende maanden. Ik neem jullie mee in het proces om op een gezonde manier fitter te worden!

Het gaat dus goed! Ik voel me er goed bij, ik neem alle tijd om weer terug in shape te komen en ik voel me energiek en fit. Vooral dat laatste is voor mij belangrijk. Ik eet gezonder, heb zo een fijn ritme gevonden en dat geeft me een heel positief gevoel.

Ik ben benieuwd wat jullie van deze rubriek vinden nu deze voor de derde week online komen en of jullie verzoekjes hebben om hierin terug te lezen en te zien! Laat je reactie achter bij de comments.

Volg mij via Bloglovin', Instagram of Facebook of Youtube.


Meld je gratis aan voor de Kel-E-Mail en ontvang toffe bonussen, exclusieve content en elke twee weken een feestje in je mailbox

 

dit veld niet invullen s.v.p.

52 gedachten over “Kelly goes fit: Weegresultaten en ervaringen”

  1. Hoi Kelly, wat ben je goed bezig! Burn is een pittig programma. Xco ken ik niet. Ik ga mij vanaf september lekker in het zweet werken in de sportschool, maar misschien dat ik nog wel eerder met sporten begin. Als ik dit zo lees en de foto’s zie, krijg ik er in ieder geval veel zin in! Keep on the good work ?
    Mama Lifestyle Blog onlangs geplaatst…Sorry dat ik geen perfecte moeder ben…My Profile

  2. Wat knap zeg. Je boekt fantastische resultaten. Al vind ik fit, energiek en fijn in je lichaam zitten (net als jij) belangrijker dan het getal op de weegschaal. Deze week is het hier “slecht” gegaan met sporten, grrr. Als ik dit zie, gauw naar een nieuwe en sportieve week.
    demallemolenmoeder onlangs geplaatst…Een brief aan…#10My Profile

  3. Ik vind het erg leuk en inspirerend om te lezen! Ik ben vooral benieuwd naar wat je eet en welke trainingen voor jou werken. Leuk dus!

  4. Wat super goed van je! En dat sporten missen in de zwangerschap herken ik heel goed. Dat is het enige wat ik nu ook écht mis. Maar ik moet nog eventjes en dan ga ik er ook weer lekker tegenaan.

    Wat fijn trouwens dat je na de bevalling al snel best wat kilo’s bent kwijtgeraakt. En de resterende 5 kilo’s gaat je ook wel lukken 🙂
    marie-louise onlangs geplaatst…Zwanger week 33My Profile

  5. Goed bezig kelly en wat ben je al veel afgevallen. Ik sport sinds kort ook meer in de week van 1 naar 3 a 4 keer. Ook ben ik bezig met mijn voeding ik denk vaker na over dingen en drink totaal geen frisdrank meer maar water lekker. Ik doe dus sinds kort ook burn in het begin vond ik het erg heftig. Het is veel meer cardio dan de xco les maar inmiddels heb ik al een aantal lessen gedaan en merk ik dat ik wel al meet conditie heb. Ik zit op een vrouwen sportschool dus dat maakt het allemaal erg leuk en gezellig. Xco word bij mij ook gegeven door de vrouw die meedenkt aan de choreografie daardoor doe ik soms wel is een release verder dan die uit is. Fijne zondag liefs lisanne
    Lisanne onlangs geplaatst…Shoplog GoudaMy Profile

  6. Wauw lekker bezig hoor. Door Mijn bekken problemen kan ik alleen maar dromen van 3 keer in de week sporten. Wat zou ik graag echt actiever zijn, maar ik hou het maar binnen de perken anders kan ik de volgende dag niet meer lopen.
    Hier wel aan de ww en in 4 weken ruim 4 kilo kwijt. Het bewust gezondere keuzes maken is het idd.
    Jodi – liefthuis onlangs geplaatst…Waarom ik soms mijn new born baby mis…My Profile

  7. Hele leuke rubriek dit, knap dat je je zo bloot geeft. Fijn dat het zogoed gaat, ben benieuwd naar je ervaringen met weightwatchers

  8. Wat ben je goed bezig!! En dat er gewoon zomaar al een kilo of 15 af is sinds je bevalling; knap hoor! Ik ben vandaag 37 weken zwanger en tot nu toe zit er ongeveer 10 kg aan. Ben zo benieuwd hoe lang ik erover ga doen om die weer kwijt te raken. Je bent echt ‘n goede motivatie!
    Michelle onlangs geplaatst…PLOG#35: WIMPERS, BABYWASJES & ETENMy Profile

  9. Hoi Kelly, goed bezig! Ik doe zelf tegenwoordig 3x een half uur thuis (enige wat je nodig hebt is gewichten en een matje enzo!), ook echt een aanrader voor als je geen personal trainer hebt en op je eigen tijd een workout wil doen.

    1x arms & abs
    1x legs
    1x full boy

    BBG van Kayla…is een heel bekend programma en ik deed nooit krachttraining maar doe dit inmiddels al 7 weken en ik vind het zelfs leuk :O
    Groceries Glossy onlangs geplaatst…Eiwitrijke producten uit de supermarktMy Profile

  10. Ik doe zelf ook weightwatchers en daarmee ben ik nu 6,7 kilo kwijt, heel makkelijk te doen eigenlijk dus benieuwd hoe jij het ervaart. Ik blijf je updates volgen, erg motiverend

  11. Ben benieuwd naar eetdagboekjes enzo, ik geef ook borstvoeding en heb echt heel veel honger daardoor. Heb jij dit ook? En hoe los je dit met eten op om toch af te kunnen vallen?. Sporten doe ik niet maar ik wandel wel veel met de kleine in de buggy, dat is ook heel fijne manier van bewegen

  12. Wat ben je supergoed bezig Kelly! Trainer met een personal trainer lijkt mij wel leuk. En sinds meer dan een maand ben ik ook begonnen met de WW en het helpt inderdaad. Soms is het wel nog moeilijk! Veel succes nog 🙂

  13. Wat ben jij goed bezig en wat heerlijk om zoveel motivatie te hebben! Ik vind het erg leuk om dit soort artikelen van je te volgen om te zien hoe jij dit aanpakt met een gezin erbij ed. 😉
    Diana onlangs geplaatst…GeluksmomentjesMy Profile

  14. Super zeg, bij mij zal ik er moeten op letten dat ik niet te veel kilo’s verlies. Vorige keer was ik echt wat teveel af gevallen door de borstvoeding. En krijg het er moeilijk weer bij. Ik hoop dat dit me lukt want anders zal ik vroeger dan ik wil moeten stoppen, mama’s gezondheid is ook belangrijk. Tijdens m’n zwangerschap extra opgelet en nu tijd maken om te eten en te rusten want dat vergeet deze mama wel eens.

  15. Hoi, ik vind deze rubriek erg leuk…zelf ook volop in de weight watchers en ben sinds twee weken weer aan het bewegen geslagen…door jouw ben ik wel een beetje weer gaan nadenken over weer te gaan bewegen en deze artikels haal ik veel tips etc uit…zet hem op…en met weight watchers erbij komt dat wel goed…zo een heerlijk programma om mee te lijnen..xx
    amanda onlangs geplaatst…Bloggerinsider Tex mex Santa mariaMy Profile

  16. Burn is zeker een leuke les om te volgen, ik doe het ook in onze gym. Het is echt een half uur afzien maar daarna heb je je hele lichaam getraind

  17. Wat ben je goed bezig. Nog zo’n 5 kilo is echt heel netjes, ik was ook zo enorm veel aangekomen in de zwangerschap, bij mij zitten er nog 7 kilo aan, mijn baby is nu 8 maanden. Misschien is WW ook wel wat voor me

  18. Goed bezig! Wat mij interessant lijkt is een artikel over gezonde keuzes. Gezonde ontbijtjes, lunches en tussendoortjes. Zelf wil ik ook een aantal kilo kwijt, en meer beweging, minder opscheppen en nog gezondere keuzes zijn denk ik ‘key’ bij mij
    Roxanne onlangs geplaatst…Project Empty BloggersMy Profile

  19. Hey Kelly,
    Ik heb nog nooit gereageerd, maar lees alles en zie al je filmpjes. Ik zie jou echt als een voorbeeld in alles wat je doet. Ik ben zelf nog maar 20 jaar, maar hoop net als jij jong moeder te mogen worden. Ook het ondernemende wat jij in hebt, merk ik aan mezelf . Ik wil graag uitspreken hoeveel bewondering ik heb voor je manier van leven. Het omgaan met jou leuke meiden en je ontzettend lieve vriend, bedankt voor je positiviteit elke dag!
    Liefs,
    Cecile

  20. Kelly Caresse

    he Cecile,
    Wauw wat een super lief berichtje dankjewel! Met een grote glimlach lees ik je berichtje.
    Ik wens voor jou dat de wens om jong moeder te worden mag uitkomen.
    Dankjewel voor het volgen van mijn blog,
    Liefs Kelly

  21. Kelly Caresse

    Ah dankjewel voor het lieve compliment! 🙂 Ik wil je veel succes wensen, ik vind WW ook echt een heel fijn programma, ben nu 2 weken bezig en ik ervaar het ook echt niet als pittig, ik kan gewoon eten wat ik lekker vind 🙂

  22. Super goed bezig! Zelf doe ik ook al enkele jaren weight watchers (ik hou het gewoon nog steeds vast als lijddraad, hoewel echt afvallen niet meer hoeft. Wil er nu nog zo’n 4-5 kg af (ben ietwat aangekomen) en kan altijd weer teruggrijpen naar Weight Watchers. Sporten vind ik ook heerlijk, ben nu zo’n 21 kg kwijt.

    Dit rubriek vind ik erg leuk om te lezen 😉

  23. Ik kijk mee, ik wil graag 55 kg afvallen.. Sinds vorige week maandag begonnen en ben 1,2 kg kwijt nu.

  24. Ik moet al een hele tijd nog 1,5 kilo tot begingewicht voor zwangerschap… En daar heb ik niet echt iets voor gedaan behalve borstvoeding geven 😉 maar met de zomer in zicht wil ik die toch wel graag kwijt…

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

CommentLuv badge

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Ik heb iets leuks voor je!

 

Meld je gratis aan voor de Kel-E-Mail en ontvang toffe bonussen, exclusieve content en elke twee weken een feestje in je mailbox
dit veld niet invullen s.v.p.