Persoonlijk jaaroverzicht 2013 Kelly Caresse. Een bewogen jaar

Een jaar is voorbij gevlogen, 2013 was het blogjaar van Kelly Caresse. Om hier op terug te kijken wilde ik een jaaroverzicht online zetten. Kellycaresse.nl is mijn online kindje. In een jaar is er onwijs veel veranderd, ook op bloggebied maar dit komt vooral doordat er op persoonlijk vlak veel veranderd is. Aangezien mijn blog een personal blog is, is dit dus ook te zien in mijn artikelen etc. Ik kijk met trots terug op het afgelopen jaar, het bloggen heeft mij namelijk gemaakt zoals ik nu ben, waar ik eerder al over schreef. Laten we starten met het jaaroverzicht want een heel jaar beschrijven in een blogpost is best een heel geknutsel. Het is dan een groot personal story geworden van 2013, en ik vind het heel bijzonder om dit met jullie te delen, en stiekem ook wel een beetje spannend. 2013 is een bewogen maar bijzonder jaar geweest, en bij het schrijven van dit artikel heb ik toch wat traantjes moeten wegpinken, ik ben dankbaar voor wat ik in 2013 heb mogen meemaken. Lezen jullie met me mee?

Januari

Ik startte mijn blog op 15 januari en mijn eerste bericht kwam online op 16 januari op een wordpress.com site. Ik begon mijn blog en was ontzettend blij met mijn trouwe lezers: papa, mama en mijn vriend. Dankbaar dat zij mijn stukjes wilde lezen, en ook fijn om mensen uit mijn vertrouwde omgeving mijn stukjes te laten ‘beoordelen’. Dit gaf mij vertrouwen om verder te gaan.  Toen ik mijn blog ook op facebook deelde gingen ook wat vrienden mijn blog bezoeken en zo begon het een beetje te groeien. Ik vond het doodeng om te starten met bloggen maar ik heb het doorgezet. Mijn eerste blogpost was: Starten met bloggen, hoe doe je dat’? en al snel volgde mijn tweede blogpost: ‘YOLO’. Als ik nu terugkijk op deze berichten zie ik hoeveel ik geleerd heb. Als ik in mijn agenda terugkijk zie ik dat ik in januari de voorbereidingen voor het afstuderen aan het treffen was. Een spannend traject want het diploma was ontzettend belangrijk voor mij. Een beloning van 4 jaar hard studeren.  Ik woonde in januari pas 1,5 maand samen met mijn vriend in dit appartement en ik vind het heerlijk om ons eigen plekje te hebben. Daarnaast was het beginnen met schrijven een manier om mijn ei kwijt te kunnen.

Februari

In februari begon ik met afstuderen en ondertussen blogde ik er heerlijk op los. Ik had mijn eerste visual diary online gezet (die ik eerst perongeluk nog visual dairy noemde oops).  en merkte dat dit graag bekeken werd. Van 3 unieke bezoekers per dag ging ik naar 75 bezoekers per dag. Natuurlijk was ik hier heel super blij mee en ook heel trots op, ik vond het spannend om te beginnen en dit gaf me zeker het zelfvertrouwen om verder te gaan.  Kellycaresse kreeg een eigen domein en werd een .nl site.  Ik vond eigenlijk ook wel dat jullie mij beter konden leren kennen en deed een get to know me better. Ook kocht ik mijn Macbook wat een flinke investering was maar waar ik nog heel blij mee ben. In februari vierde ik carnaval wat de laatste keer is geweest dat ik dit zo uitbundig vierde als niet-mama.  Nu ik mama ben hoeft het van mij niet meer zo intensief (lees: met drank).

Maart

Ik ging vrolijk verder met bloggen, ik begon er steeds meer mijn draai in te vinden en mijn passie eruit te halen. Op 16 maart had ik zelfs mijn eerste samenwerking met een bedrijf in de vorm van een winactie, daar was ik zo trots op!. Op persoonlijk vlak was dit ook een hectische maand want op 14 februari (valentijnsdag!) testte ik positief met een zwangerschapstest en was ik 4 weken zwanger van Lana. Hoe spannend dat was, om dit geheim te houden en zelf zo’n bijzonder wonder al bij je te mogen dragen, inclusief de bijbehorende onzekerheid terwijl ik druk was met afstuderen. Heel hectisch allemaal maar ik had het niet anders gewilt. Ook plaatste ik die maand mijn havermout recept, wat gek genoeg mijn meest gelezen artikel is. Zo trots dat ik was op 93 volgers via Bloglovin’ en ik kan nog steeds niet geloven dat dit aantal inmiddels boven de 500 is gekomen, dankjullewel!

April

April was de maand van de Beautygloss party waar ik onwijs veel leuke en lieve meiden ontmoet heb. Meiden die ook een passie hebben voor bloggen, en daarnaast voor beauty, lifestyle en mode. Wat was dit onwijs gezellig! In april gingen we mijn ouders en de ouders van mijn vriend vertellen dat we in verwachting waren en later ook aan wat goede vrienden. Deze maand deed ik ook mijn eerste gesponsorde blogpost over allerlei kortingscodes. In april heb ik het ook erg druk gehad met het afstuderen wat ik ook wel kan zijn aan mijn artikelen die wat meer foto’s en minder tekst bevatte hihi. Wederom was dit dus een bijzondere maand. De laatste maand dat ik zwanger liep zonder dat iemand verder in onze omgeving het wist.

Mei

In mei maakte ik aan de hele wereld bekend dat ik zwanger was, dus natuurlijk ook op mijn blog, BIG NEWZZ!. Op dat moment was ik 13,5 week zwanger en had ik belangrijke tentamens afgerond, het mooie nieuws mocht de wereld in. Echo’s zagen er goed uit dus niets liet ons meer tegenhouden. Ik begon met bloggen over mijn zwangerschap en had hier een goede uitlaatklep aan. Onwijs leuk dat hier door jullie zo leuk op gereageerd werd en ik ben dan ook heel dankbaar dat jullie dit wilden lezen en hierop wilden reageren. We wisten toen nog niet of we een jongen of meisje zouden verwachten dus dat was heel spannend. Zelf waren we er eigenlijk van overtuigd dat ik een jongen in mijn buik zou dragen, niets bleek minder waar.

Juni

Juni was de maand van de spannende geslachtsbepaling, was ik zwanger van een jongen of een meisje? Het weekend voor deze pretecho ben ik nog heerlijk naar Parijs geweest met mijn vriend, misschien ook wel om de spanningen wat bezig te laten houden haha. Na de echo moest ik het nog een paar dagen geheim houden tot de gender reveal party.  taart bakte ik samen met vriendin Vera. De zwangerschap werd ook wat zwaarder voor mijn diabetes waar ik een blog over schreef.  Deze maand heb ik ook belangrijke stappen op school gezet want we hadden al onze afstudeerstukken ingeleverd, de afstudeer presentatie gehouden en vervolgens te horen gekregen dat we alles behaald hebben. Samen zijn we afgestudeerd als Sociaal Pedagogisch hulpverlener met een 8.2 als eindcijfer!. Hoe trots en blij konden we zijn!

Juli

In juli was ik afgestudeerd dus kon ik me volledig richten op mijn zwangerschap en mijn baan in de horeca, en natuurlijk ook het bloggen. Ik was 20 weken zwanger en had de spannende 20-weken echo gehad waar Lana helemaal op goedgekeurd was. We waren dolgelukkig natuurlijk. Mijn buikje begon langzaam te groeien en het genieten kon wat meer gaan beginnen. Omdat het niet meer studeren toch aan me knaagde, en ik altijd al graag de behoefte had om meer met voeding te gaan doen, heb ik besloten me in te schrijven voor de studie tot Gewichtsconsulent waar ik jullie toen ook van op de hoogte bracht. Inmiddels hoef ik daar nog maar 4 lessen voor af te ronden, een praktijkdag en natuurlijk het examen dus dat gaat heel goed. De laatste week van juli ben ik met mijn vriend heerlijk 10 dagen naar Turkije op vakantie geweest wat de laatste vakantie met ons tweetjes was. Wat hebben we daar heerlijk genoten!

Augustus

Het was augustus en op 2 augustus was ik jarig en een paar daagjes met vriendlief naar Brussel.  Ik was inmiddels 24 weken zwanger en merkte de lichamelijke ongemakken. Gek genoeg ontstonden er al harde buiken en werd lichamelijk werk en inspanning te zwaar. Ik moest helaas van de gynaecoloog stoppen met werken en ging de ziektewet in. Wat heb ik dat moeilijk gevonden. Om toch wat positiefs voor mezelf te doen richtten we voor mij een thuiskantoortje in en ging ik veel meer bloggen. Dit heeft mij letterlijk door deze tijd heen geholpen. Ook aan mijn studie heb ik toen veel tijd kunnen besteden. Ondanks dat ik beperkt was aan huis doordat ik weinig actiefs mocht doen heb ik zo toch mijn tijd goed ingevuld en kreeg ik hier steeds meer vrede in. Het belang van ons kindje in de buik lag natuurlijk bovenop. Door de kunnen bloggen ging ik veel beter in mijn vel zitten en daar hebben jullie als lezers een belangrijk aandeel in.

September

In September heb ik de 30-weken mijlpaal bereikt van mijn zwangerschap en kreeg ik van mijn lieve vriendinnen een babyshower. Wauw wat was ik verrast! Wat hadden ze het goed georganiseerd en wat voelde ik me dubbel zo jarig! Ik werd ronder en de zwangerschap werd zwaarder. Eind september heb ik een week in het ziekenhuis gelegen doordat mijn diabetes en zwangerschap echt niet meer samen gingen, ik was helemaal ontregeld en er was professionele hulp bij nodig. Als ik had geweten dat september mijn laatste volledige zwangerschapsmaand was, dan had ik er misschien zo anders bij stil gestaan. Het babykamertje was inmiddels al vrij ver klaar en we waren bezig met allerlei voorbereidingen voor de komst van Lana. Met mijn blog ging het ook erg goed want het aantal bezoekers per dag is verdubbeld ten opzichte van een paar maanden daarvoor. Ik ben hier stiekem wel heel erg dankbaar en trots op. Bloggen is voor mij een heerlijke hobby en dat het dan in mijn ogen goed bekeken wordt is dan een mooie beloning voor dit werk.

Oktober

Oktober big news! Mijn voorgevoel zei wel dat Lana in oktober geboren zou worden (in plaats van half november) maar op 14 oktober hadden we er echt nog niet op gerekend. Blogde ik in de eerste twee weken van oktober nog vrolijk over de voordelen van zwanger zijn en over zwangerschapshumor, maakte ik jullie op 15 oktober al bekend dat ons meisje geboren is. Natuurlijk waren we helemaal in de wolken en was het op mijn blog ook even stil door mijn herstel en de aandacht die volledig opging aan Lana. Na een blogpauze van 2 weekjes vond ik het weer tijd om lekker achter mijn laptop te kruipen en weer verder te schrijven. De rubriek mommy monday ontstond welke een echt succes blijkt te zijn. Ik vind het heerlijk om te bloggen over het moederschap en zal hier dan ook zeker (gedoseerd) mee doorgaan. Fijn om te zien dat dit graag gelezen wordt.

November

November was een leuke drukke maand vol afspraken van kraamvisites wat natuurlijk heel erg gezellig is. Ik mocht nog niet auto rijden in verband met de keizersnede maar dat hoefde ook niet want ik genoot lekker binnenshuis en buitenshuis via de kinderwagen van Lana. Ik sprak af met Suzanne wat weer heel gezellig was en ook pakte ik mijn studie weer op na de bevalling. Verder begon ik met het maken van Youtube filmpjes, iets wat ik wel heel spannend vond maar de reacties vielen me reuze mee en motiveren me om door te gaan en inmiddels geniet ik er heel erg van. Ook begon ik met ‘vloggen’ en ook hier kwamen leuke reacties op, hier blijf ik dan ook zeker met regelmaat mee doorgaan! Mijn bloginspiratie groeit door het nieuwe thema ‘moederschap’ waar ik helemaal mijn ei in kwijt kan. Ondertussen geniet ik heerlijk van het moederschap.

December

December, wat een heerlijke maand is dit geweest. Een maand vol gezelligheid, feestjes, etentjes, sinterklaas, kerstmis en oud en nieuw komt er nog aan. Sinterklaas vierden we dit jaar bij mijn ouders en met Lana en dit was erg gezellig. Kerstmis hebben we zowel bij mijn ouders als bij onze schoonouders gevierd wat vol gezelligheid was en het is gewoon heerlijk om dit nu allemaal als gezinnetje mee te maken. Ook was december de maand waarin ik weer mocht beginnen met sporten, en sporten is voor mij een echte passie. Ik durf het bijna niet ‘hardop uit te spreken’ maar met de blog gaat het goed . Ik ben me meer gaan verdiepen in google analytics en kwam tot de verbazing dat ik gemiddeld de maandelijkse 10.000 unieke bezoekers behaal wat soms zelfs al op loopt tot 12.500! Deze bezoekers bekijken maandelijks de site zo’n 45.000 keer!  Iets waar ik heel trots en dankbaar op ben en wat ik totaal niet verwacht had voor ik begon met bloggen. Dit heeft zelfs teweeg gebracht dat ik een contract getekend heb bij een mediabureau namelijk :  FemmeFab.

Een voor mij grote en spannende stap omdat ik hiermee een klein stukje van mijn website uit handen geef. FemmeFab gaat de advertenties, campagnes en reclamebanners voor mijn site regelen. Hiermee wordt mijn site dus ook deels mijn werk maar eigenlijk blijft mijn site gewoon mijn online kindje. Het plekje waar ik mezelf kan uiten en zoveel plezier uit kan halen. Ik had nooit durven dromen dit te bereiken met iets wat voor mij een hobby is. Voor jullie zal er weinig veranderen behalve dat er  wat vaker reclame banners of advertorials  online zullen komen. Ik zal er alles aan doen om dit voor jullie niet te storend te maken. Ook zal ik er altijd eerlijk over blijven en aangeven als een artikel gaat om een gesponsorde opdracht.

Over twee dagen is het oud&nieuw, een feest dat voor mij altijd iets symbolisch is. Ik kijk daarbij terug op het afgelopen jaar en wanneer het 0.00 geworden is droom ik buiten bij het vuurwerk, met champagne in mijn hand van mijn dromen voor het nieuwe jaar.

Ik kijk vol trots terug op het afgelopen jaar. Wat een bewogen jaar is het geweest zeg! Op 27 november 2012 zijn we samen gaan wonen dus bij aanvang van 2013 woonden wij pas een maandje samen wat nog hartstikke wennen was. In februari zwanger raken van ons lieve dochtertje, en ondertussen mijn HBO diploma Sph behalen. Beginnen met bloggen en hier een hele fijne hobby uit halen maar ook het student-af zijn en een nieuwe dagbesteding vinden. Het is een heel lang artikel geworden, dankjewel dat je met mij wilde terugkijken op het afgelopen jaar. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar ik ben jullie zo dankbaar voor het bezoeken van mijn site, voor de lieve comments die jullie achterlaten, het vertrouwen dat jullie mij zo geven en ook de lieve mails die ik van jullie mag ontvangen. Zonder jullie had het bloggen voor mij niet zoveel moois kunnen bieden. Dankjewel dat jullie een kijkje in mijn leven willen nemen en zo mijn zwangerschap, samenwonen, afstuderen en het nieuwe moederschap hebben meegemaakt vanuit jullie eigen beeldscherm. Ik wil het nog een keer heel duidelijk zeggen:

Dankjullie wel! Ik heb de liefste bezoekers <3!

Binnenkort komen mijn voornemens/doelen voor 2014 online. Ik ben ontzettend benieuwd hoe jullie als lezers en lezeressen het afgelopen jaar van Kellycaresse.nl hebben meegemaakt. Wanneer zijn jullie mij gaan volgen en welke gebeurtenissen uit mijn blogjaar kunnen jullie je nog heel goed herinneren? Dankjewel voor jullie comments, ik ben heel benieuwd naar jullie reacties. Juist de interactie die ik met jullie heb maakt het bloggen zo leuk!

Liefs Kelly  <3.

Volg mij via Bloglovin', Instagram of Facebook of Youtube.

Meld je gratis aan voor de Kel-E-Mail en ontvang toffe bonussen, exclusieve content en elke twee weken een feestje in je mailbox

dit veld niet invullen s.v.p.

46 gedachten over “Persoonlijk jaaroverzicht 2013 Kelly Caresse. Een bewogen jaar”

1. Wat een mooi overzicht! Een bewogen maar erg mooi jaar, met als klap op de vuurpijl natuurlijk Lana! Ik hoop dat 2014 je nog mooier dingen brengt, geniet er van! 🙂
    Ilse onlangs geplaatst…What 2013 taught meMy Profile

2. Wat een mooi overzicht, een bewogen maar bijzonder jaar met natuurlijk de geboorte van Lana. Erg leuk om te lezen. 🙂

3. Heel leuk om te lezen en wauw, wat een prachtige ontwikkelingen in 1 jaar! Ik kreeg er ook een beetje waterige oogjes van doordat ik opeens weer even besefte hoe bijzonder het is om een studie succesvol af te ronden na hard werken (ik deed dit ook in 2013). Geniet van de jaarwisseling en het allerbeste gewenst voor jou en je mooie gezinnetje in 2014 (en alle nog volgende jaren).

4. Wow, wat een mooi overzicht! Ik vind het heel leuk om te lezen hoe jouw jaar is geweest en hoe mooi je bent gegroeid! Ik had geen idee dat je pas dit jaar was begonnen met bloggen; echt fantastisch hoe enorm je hebt kunnen groeien dit jaar <3 en supertof dat je met het mediabureau bent gaan samenwerken! Ik wens je een even prachtig 2014, maar dan zonder complicaties 🙂
    Lidewij onlangs geplaatst…Opgemaakt DecemberMy Profile

5. Wow een bijzonder jaar! Nog gefeliciteerd met de kleine;) Wat krijgen sommige bloggers snel volgers:O Echt knap gedaan!

6. Wat een super leuk overzicht, ik vind je blog echt superleuk en volg hem met veel plezier. Zo te zien kijk je terug op een geweldig jaar, persoonlijk gezien maar ook zakelijk gezien. Ik wens je veel succes in 2014 en een fijne jaarwisseling meis!
    WeHeartFit onlangs geplaatst…De ups en downs van mijn 2013My Profile

7. Het afgelopen jaar heb ik weleens mee gegluurd op je blog maar jeetje, dat is zeker een bewogen jaar. Fijn om het zo goed af te sluiten, fijne jaarwisseling alvast!
    Natasja onlangs geplaatst…2013 in travelsMy Profile

8. Mooi jaaroverzicht. Ik ben je beginnen volgen rond de periode dat je jouw zwangerschap hebt aangekondigd. Ik wist niet dat je pas sinds begin 2013 bent beginnen bloggen! Je bent leuk bezig 🙂
    Vicky onlangs geplaatst…Luxe Holiday WishlistMy Profile

9. Wat een heerlijk overzicht meid. Super leuk om te lezen. En wat een heerlijk jaar heb je achter de rug. Mooie momenten om op terug te kijken. En super gaaf van je blog. Ga zo door! Alvast een heel goed uiteinde! Liefs X
    Marloes onlangs geplaatst…In the Picture, December #3My Profile

10. Wat een bewogen jaar voor jou zeg! Ik wist helemaal niet dat je nog maar zo kort blogde.. Ik zag je comments vaak staan bij Misslipgloss en Beautygloss (met dat leuke fotootje van jou slupend aan een Blond mok) dat trok mijn aandacht want ik ben ook een Blond fan! Sindsdien ben ik jou ook gaan lezen. Superleuk dat het zo goed. gaat met je blog en de rest natuurlijk.

11. Wat een mooi overzicht zo! Ik dacht dat je al veel langer bezig was met bloggen! Fijn dat het allemaal zo goed gaat, ook met de kleine. Dit jaar zal je niet meer zo snel vergeten, denk ik.. Alvast een fijn 2014!
    Cindy onlangs geplaatst…2013, je was speciaal!My Profile

12. Wat een leuk overzicht! Ik kom voor het eerst op je blog en weet gelijk hoe 2013 er voor jou uit heeft moeten zien. Heel leuk gedaan! (En gefeliciteerd met je mooie kindje!)

13. Wat een heel mooi jaaroverzicht, echt een top jaar heb je gehad! Blijf ook in 2014 zo genieten! Je blog is top dus de bezoekers en reacties zijn meer dan verdiend!
    Con leche onlangs geplaatst…Merry ChristmasMy Profile

14. Mooi overzicht, zo zie je maar hoeveel er in een jaar kan veranderen. Zowel jij als je site hebben grote ontwikkelingen doorgemaakt. Ik denk dat ik je ben gaan volgen zo rond mei/juni toen ik ook net zelf wist in verwachting te zijn en dat lijkt alweer een eeuwigheid geleden. Ik wens je veel moois en geluk voor 2014 zowel op persoonlijk als op blog gebied. Ik blijf je zeker volgen!

15. Hi lieve Kelly, wat een mooi overzichtje. Ik volg je zelf sinds mei, je zwanger-artikel en ben niet meer weggegaan 😉
    Wat een jaar is dit voor jou geweest zeg, allemaal mooie dingen. Ik hoop dat 2014 voor jou, Yannick & Lana net zo’n mooi jaar mag worden met veel geluk & liefde. Veel liefs xx
    Robin onlangs geplaatst…Mijn kerstcadeautjes!My Profile

16. Hoi Kelly,

Ik heb je blog net ontdekt via de mamablogs. Sinds mijn zwangerschap ben ik ook beginnen bloggen en ondertussen is mijn zoontje Cis reeds 6 maanden. Ik vind het zalig om ook andere hun ervaringen te lezen. En ik moet zeggen… ik word echt blij van je blog. Ik ben echt fan! Heel veel geluk met je Blog en je werk maar vooral met je lieve schat Lana ! Happy NY! Groetjes, Elle.

17. Wat een mooi overzicht! Ik hoop dat volgend jaar je nog meer mooie dingen mag brengen!

Laat een reactie achter

CommentLuv badge