Mijn mama morning routine + Gratis downloadable routine!

Mijn mama morning routine

Vorige week deelde ik een kwetsbare blog over mijn ervaringen met de Mommy Burn-out en hoe ik hier uit ben gekomen en wat ik heb gedaan aan therapie en mindset werk waardoor ik zoveel beter in mijn vel ben komen te zitten. In deze blog deel ik een van de tools die me zo enorm helpt en dat is de Miracle Morning routine. Ik heb hier mijn eigen versie van gemaakt en ik deel een gratis downloadable routine zodat jij ook makkelijk aan de slag kan hiermee zodat ook jij voldoende me-time pakt wat je een veel bewustere en geduldigere moeder maakt die meer innerlijke rust voelt en meer van het leven geniet!

Mijn mama morning routine

Ooit was ik een ochtendmens, eigenlijk altijd tot ik meerdere kindjes had en ik in de ochtend moeilijker kon opstaan. Zeker sinds Lana op school zit vond ik het moeilijker worden om in de ochtend op tijd op te staan waardoor ik er altijd net te laat uit ging. Hierdoor werd ik al een beetje ongeduldig wakker en moest ik in alle haast mijn (inmiddels 3) kinderen klaarmaken waardoor we net op tijd of net te laat op school kwamen. Dit gaf me stress en ik herkende mezelf soms niet. Ik reageerde deze stress dan af op mijn kinderen en kon het niet hebben dat ook zij zo aan het treuzelen waren. Nu weet ik wel waarom, ik projecteer mijn emoties op mijn kinderen, kinderen snappen het begrip tijd en haast nog niet zo maar wanneer ik mijn negatieve emoties daaromheen uit, snappen zij ook niet wat er verwacht wordt. Dit werd dus averechts op elkaar. Ik wilde weer een ochtendmens worden, maar dat resulteerde met af en toe een poging tot eerder opstaan. Dan was ik wakker en dacht ik, tja wat kan ik doen met deze extra tijd? Beter slaap ik een kwartier langer want ik was zo zo moe. Herkenbaar?

Toen las ik het boek ‘The Miracle Morning’ van Hal Elrod en dit heeft echt zoveel voor mij betekent. In het boek leert hij je een ochtendritueel wat je stimuleert in je persoonlijke ontwikkeling, je gevoel van positiviteit en nog veel meer. Ik zou je aanraden het boek te lezen voor alle details. Ik heb op basis van dit boek mijn eigen Mama Morning Routine ontwikkeld en dit heeft echt zoveel voor mij betekent. Ik kon me bijna niet voorstellen weer een ochtendmens te worden maar nu merk ik direct verschil wanneer ik hem eens skip. Wanneer ik hem skip voel ik me weer kribbig, gestresst, ongeduldig in de ochtend. Wanneer ik hem wel doe voel ik me zo energiek daarna en geniet ik intens van de kinderen. Loop ik met een grote glimlach naar de kinderkamertjes om ze te helpen klaarmaken voor de dag. Ben ik vrolijk en hebben we heel veel tijd in de ochtend wat zorgt voor een relaxte ochtend voor mij en de kinderen. We lopen niet meer achter de tijd aan maar genieten van dit momentje samen.

Mijn mama morning routine

Mijn eigen Mama Morning Routine
Wat ik doe, ik sta tussen 5.30 en 6.00 op. En op een paar ochtenden per week sport ik, maar niet elke dag. Dus afhankelijk van of ik sport, doe ik mijn sportkleding aan, of normale kleding. Dan ga ik op mijn gemakje naar beneden waar ik mijn ontbijt klaarmaak. Hierbij luister ik een inspirerende les van een cursus die ik volg, ik luister een luisterboek over persoonlijke ontwikkeling, of een fijne podcast. Dan ga ik rustig mijn ontbijtje eten. Daarna pak ik mijn journal erbij waarin ik ga schrijven. Meestal doe ik dit met een rustgevend muziekje erbij, ik focus me dan echt op dankbaarheid, mijn doelen voor die dag enzovoorts, hier ben ik zo’n 5-7 minuutjes mee bezig.. Daarna ruim ik mijn ontbijt en boekje op en ga ik een workout (maximaal 30 minuten) doen, even stretchen of gewoon even lezen. Als ik heb gesport dan ga ik dan douchen. Als ik dat niet heb gedaan dan ga ik mezelf opmaken voor de dag. Rond 07:15 (uiterlijk 7.30) ben ik klaar en ga ik naar de meisjes toe vol energie en dan heb ik dat moment van me-time al in de pocket.

En wat als de kinderen ook vroeg wakker worden?
En de meiden, worden die dan pas wakker? Lana is ook een vroege vogel, zij wordt meestal rond 6.30 wakker. Ze mag dan even in haar kamer spelen of krijgt de iPad om rustig in haar bed wakker te worden voor het tijd is om zich aan te kleden. Aimy volgt meestal rond 7.00. Feline wordt vaak pas rond 7.30 wakker dus die kan ik gaan (borst)voeden nadat ik klaar ben. De rest van de dag hebben de meisjes weinig schermtijd dus ik vind het prima dat ze zo ook rustig hun ochtend kunnen beginnen. ( Ik typ dit nu tijdens de Corona Quarantaine tijd, daarin krijgen ze wat meer schermtijd, maar ik denk dat dit meer dan normaal is.). Ik leer de kinderen dat ze als ze wakker zijn een momentje voor zichzelf kunnen pakken, net als ik dat doe. Als ik sport doe ik dit thuis in de speelkamer of onze slaapkamer dus ik ben dichtbij ze.

Denk je dat dit voor jou ook kan werken (geef het een kans, geloof me ik ken zoveel mensen die het vooraf echt niet geloofden en hier zoveel baat bij hebben!) lees dan zeker het boek wat ik hierboven aanraad. Ook maakte ik voor jullie een gratis downloadable routine waarin ik gedetailleerd mijn stappen deel voor een fijne Mama me-time morning routine en ik deel er een handige template om het journallen veel makkelijker te maken zodat je weet wat je kunt schrijven om jezelf te helpen in je persoonlijke ontwikkeling naar een sterkere mindset. Wil jij dit gratis downloaden? Vul hieronder je mailadres in en je krijgt hem direct in je mailbox!

Ontvang gratis de downloadables voor een Mama Me-time Ochtend Routine

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Ik zou het heel leuk vinden om ook jullie Mama Morning routines te zien! Deel jouw routine online met #KCMiracleMorning en motiveer andere moeders ook mee te doen!

Voor mij is het lifechanging hoeveel baat ik erbij heb en hoeveel beter ik hierdoor in mijn vel zit! Ik ben benieuwd of meerderen van jullie hier ervaring mee hebben. Laat je reactie achter bij de comments.

 

 

Volg mij via Bloglovin', Instagram of Facebook of Youtube.


Meld je gratis aan voor de Kel-E-Mail en ontvang toffe bonussen, exclusieve content en elke twee weken een feestje in je mailbox

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Gerelateerde berichten

2 reacties

  • Mia
    7 april 2020

    Bedankt wat een leuke podcast!

  • Nadia
    12 april 2020

    Leuke blog! Ik heb dit ook geprobeerd (met stille tijd) alleen merk ik dat ik mij dan schuldig voel tegenover de kleine dat ik haar niet meteen uit bed haal. Daarbij de stilte en rust ook wel raar is om mee om te gaan… wordt er dan een beetje down van. Had jij dat ook in het begin?

Laat een reactie achter

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Ik heb iets leuks voor je!

 

Meld je gratis aan voor de Kel-E-Mail en ontvang toffe bonussen, exclusieve content en elke twee weken een feestje in je mailbox
dit veld niet invullen s.v.p.