2

Kelly Goes Fit… again. Ja, het is tijd om weer back on track te gaan. Het gezonde eetpatroon weer op te pakken. Te stoppen met snoepen, hapje hier en daar, drankje erbij enzovoorts. De decembermaand lijkt bij mij een soort maand te zijn waarin de remmen losgaan. Zo ook het jaar hiervoor waarin ik hoogzwanger los ging die maand. En je mag genieten van die feestdagen, maar mezelf dan herpakken vind ik lastig. Ik zou 1 januari beginnen maar we gingen eerst nog een weekje naar Frankrijk. Croissantje hier, Frans kaasje daar, wijntje erbij en zo ben je weer een weekje verder. De schade op de weegschaal na zo’n periode?

+3 kilo ben ik aangekomen vanaf eind november tot 10 januari. Gewoon doordat ik een heel stuk meer snoepte en geen grenzen kende. En daar is niets mis mee, mits je jezelf vervolgens herpakt. Ik had de bijgekomen kilootjes wat lager verwacht. En ik weet dat ik niet mag klagen over mijn gewicht, maar ik mag ook balen dat ik me een periode niet kon beheersen en dat ik nu de behoefte voel weer gezond te leven. Dan voel ik mij toch op mijn best, heb ik de meeste energie, betere bloedsuikers en zit ik beter in mijn vel.

Dus, afgelopen maandag ging ik er weer helemaal voor. Ik haalde gezonde boodschappen, logde weer in op de Weight Watchers app, hield netjes bij wat ik at en bezocht de sportschool met plezier. Onze sportschool heeft een nieuwe groepsles die ik wil gaan proberen en ik wil meer variëren in de groepslessen die ik volg. Zo gaat de ‘sleur’ er ook niet zo in zitten en haal ik meer plezier uit mijn workouts.

Zolang ik weet wat ik ieder moment kan eten, gaat het goed. Ik merk dat het snacken terugkomt tijdens verveling of wanneer ik geen inspiratie heb voor een gezonde snack. Of wanneer ik geen gezonde tussendoortjes in huis heb, dan grijp ik naar een koek. Ook let ik er weer op dat ik voldoende drink, want als ik dat niet voldoende doe dan ga ik dorst verwarren met lekkere trek. Die met een grote mok thee of een flesje water ook wel weg ebt. En dat is een stuk gezonder 🙂

Om mezelf te motiveren, zal ik zo nu en dan wat healthy lifestyle inspiratie delen. Ons weekmenu met gezonde maaltijden, een eetdagboekje, tips en dat soort dingen. Ook zul je dit onderwerp voorbij zien komen in de weekvlogs waarin ik mijn ervaringen deel en maaltijden laat zien.

Ben jij ook weer back on track met een gezondere periode, of kan je juist wat motivatie gebruiken? Ben je bezig met afvallen, stabiliseren in gewicht, of wil je juist aankomen? Ik ben benieuwd wat jullie bezighoudt wat betreft dit onderwerp. Laat je reactie achter bij de comments.

Volg mij via Bloglovin', Instagram of Facebook of Youtube.


Meld je gratis aan voor de Kel-E-Mail en ontvang toffe bonussen, exclusieve content en elke twee weken een feestje in je mailbox

 

dit veld niet invullen s.v.p.

30 gedachten over “Kelly Goes Fit.. Again.. back on track”

  1. Mooi dat je het meteen even bij de wortel aanpakt. Dat je de snack attack momenten bij jezelf herkent is al heel goed. Ik denk dat ik 5 kilo zwaarder ben voor mijn zwangerschap. Maar ik had ondergewicht dus daarom is het niet erg. Jarenlang at ik maar 3 maaltijden per dag. Maar dat is over, tegenwoordig snack ik wanneer ik zin heb. En wat me eerst nooit lukte (aankomen) lukt me nu een klein beetje. Of in elk geval lukt het beter om op een bepaald gewicht te blijven. Alleen voor mijn conditie ga ik binnenkort weer eens wat van sport oppakken.
    Josan onlangs geplaatst…De reden waarom ik al weer 20 maanden borstvoeding geefMy Profile

  2. Ik probeer altijd wel gezond te leven op mijn manier want te streng zijn wordt ik niet gelukkig van. Het scheelt dat ik al niet van snoepen houd en vroeger was ik een chocola junk, altijd moest er wel chocola in huis zijn maar doordat ik ging minderen met het suiker gebruik interesseert me chocola helemaal niet meer. Wel grappig hoe dat veranderd.

  3. Best herkenbaar hoor, vooral in de afgelopen tijd heeft bijna iedereen om mij heen dit gehad. Ik zelf ook een beetje, al kan ik mezelf vaak nog best beheersen. Ik let nu dus wel weer op en moet weer iets vaker naar de sportschool van mezelf.
    Femke onlangs geplaatst…Chit Chat on Sunday #2My Profile

  4. Ik kan mij zo’n periode helemaal voorstellen. Allemaal lekkere dingen ineens in de winkel. Na oud en nieuw ben ik het eten echt helemaal zat. Die knop gaat bij mij als vanzelf om. Ik hoef niet eens goede voornemens te hebben 😉
    Leonie van Mil onlangs geplaatst…Groentepotjes versus versMy Profile

  5. Wat goed dat je jezelf weer kunt herpakken! Zelf ben ik op dit moment bezig met iets meer spiermassa op te bouwen. Eet nog wel onder m’n onderhoud, dus om af te vallen, maar zit hoog in koolhydraten en vetten!

  6. Door, weer, een lange prednisonkuur zit ik inmiddels 10 kilo boven mijn ideale gewicht. Maar 5 kilo eraf zou ik ook genoeg vinden. Helaas blijf ik door de prednison maar honger houden. Zo lastig! Hopelijk trekt dat hongergevoel weer weg als ik over 3 weken helemaal afgebouwd ben en weer gewoon normaal kan eten zonder alsmaar honger te hebben.

  7. Go Kelly! ? Ik ben 2 weken geleden gestart met de Weight Watchers. Het is niet altijd makkelijk, maar ik vind het ontzettend fijn werken ? (ik volg de online variant). Inmiddels staat er -2,3 op de weegschaal, op naar meer! Ik ben benieuwd naar je nieuwe weekmenu’s, recepten en Kelly goes fit.. again blogs, we can do this! ?

  8. Lastig! In de winter heb ik veel meer zin in koolhydraten en zuurkool met worst Haha. Ben daarom ook iets minder strak dan ik was. En dat is opzich ook prima. Ik merk dat ik het leuk vind om gezonde dingen te maken om te snoepen. Maakt het ook weer een stuk makkelijker. Dus straks maar een bananenbrood bakken! Succes!
    Lisette onlangs geplaatst…Law of attractionMy Profile

  9. Goed bezig!! Ik was een tijd minder fit door allergieën en ik merk dan dat ik het heel lastig vind om gezond bezig te blijven. Zodra dat voorbij is zet ik zo de knop om.

  10. Ik ben tijdens de zwangerschap heel erg veel aangekomen. Nou was ik nooit de slankste, maar ondanks dat ik niet helemaal los ging kwam ik toch heel veel aan. 7 maanden na de zwangerschap zaten er nog 25 kilo’s bij aan en toen is eindelijk de knop omgegaan. Ik ben nu 2 weken bezig en er is inmiddels 6 kilo af. Een klein begin is dus al gemaakt, nog +- 20 te gaan. Ik merk ook echt net als jou dat die ‘lekkere trek’ voorbij gaat en veel minder is als ik voldoende drink. Ik ga je receptjes goed in de gaten houden 🙂

  11. Ik ben nu 35 weken zwanger en moet dus nog helaas paar weken wachten (paar maand) met sporten. Ik heb nog nooit de drang gehad om te sporten. Maar sinds ik door deze zwangerschap mijn lichaam niet meer “ken”/”herken” wil ik dolgraag die controle weer terug en me meer fit voelen.

  12. Ja ook hier weer begonnen! December was iets te gezellig ? En de eerste januari weekjes ook tja jarig op oudejaarsdag dan is het hier druk en iedereen neemt kekkers mee waar we nog een week van kunnen eten das dat helpt niet in zo een eerste weekje ik begin vandaag weer fris en fruitig met een gezonde boodschappen tas en hardlopen gaat ook weer wat pittiger worden!

  13. Ik herken het wel, in de december maand losgaan. Alleen dit jaar ben ik toen al juist gaan opletten, want daarvoor pakte ik ook gewoon alles waar ik trek in had en ik ben nu vanaf begin december 4,5 kilo kwijt. Ik heb het er ook eigenlijk niet moeilijk mee gehad. Heb echt de knop omgezet en dacht als ik nu begin dan red ik het de andere maanden ook. En tot nu toe gaat het nog steeds goed! Ik voel me ook veel energieker en gezonder, lekkerder in m’n vel, heerlijk!
    Kelly onlangs geplaatst…GLAMGLOW thirstymud hydrating treatmentMy Profile

  14. Heel goed en ik lees graag mee over de gezonde recepten voor het hele gezin. Ik ben nu 12 kg lichter dan voor mijn zwangerschap (ik ben bijna een jaar geleden bevallen). Ik ben alleen helaas niet op de ‘goede’ manier afgevallen. Ik had gewoonweg geen tijd om te eten! En als ik dan iets at, dan was het niet bepaald gezond. Ik heb nog nooit zo weinig fruit gegeten als in het afgelopen jaar. Dus ik kan wel wat gezonde inspiratie gebruiken! Qua gewicht wil ik niks meer afvallen, maar met name het goede voorbeeld geven voor mijn poppetje dat nu alles wil eten wat ik eet! #oeps #nietgoed

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

CommentLuv badge

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Ik heb iets leuks voor je!

 

Meld je gratis aan voor de Kel-E-Mail en ontvang toffe bonussen, exclusieve content en elke twee weken een feestje in je mailbox
dit veld niet invullen s.v.p.