Voor mij werkt niets zo motiverend dan mijn eetdagboek bij te houden en te delen met anderen. Dat is de perfecte stok achter de deur om gezonder te eten en minder snel naar ongezonde snacks te grijpen. Zo gezegd zo gedaan, de #fitmetkelly challenge ben ik met mezelf aangegaan en vandaag deel ik jullie mijn eetdagboek van maandag tot en met vrijdag. Ik zeg niet per definitie dat dit gezond is maar dit is hoe ik gezond probeer te eten en te leven. En door creatief te zijn met mijn maaltijden en snacks lukt me dit aardig. Kijken jullie mee in mijn eetdagboek?

Maandag

Ontbijt: Een schaaltje griekse yoghurt met een kleine banaan in plakjes, een theelepeltje pindapasta en een scheutje honing en daarbij drink ik een kopje rooibosthee.
Tussendoor: Een dubbele espresso met melk en een zoetje
Lunch: Vier sesam crackers met kaas en seranoham met een kop groene thee.
Tussendoor: Smoothie van gemengd rood fruit, een sinaasappel en een scheutje yoghurt.
Avondeten: Spelt Spaghetti met veel groentes en de zelfgemaakte tomatensaus van mijn schoonvader. Deze maaltijd werd door mijn vriend gebracht toen we in het ziekenhuis waren met Lana op de eerste hulp, dit was dus een snelle maaltijd maar zo lief en fijn dat we gewoon wel een normale maaltijd konden eten.
Avondsnack:  Een bakje wortels die ik dipte in humus, die snack is echt een aanrader!

 

Dinsdag

Ontbijt: Banaan ei pannenkoek met stukjes banaan en een scheutje honing, natuurlijk een grote mok thee erbij.
Tussendoor: Dubbele espresso met scheutje melk en een zoetje!
Lunch: Twee volkorenboterhammen met tonijnsalade en een mok met rooibosthee.
Tussendoor: Een bakje aardbeien en later een sesam cracker met Kaas en weer een aantal mokken thee.
Avondeten: Bij de Ikea at ik een salade van veel groentes en tomaat met een mini quiche erbij. Ik dronk daar water bij.
Tussendoor:  Een grote mok groene thee en na mijn poweryoga les nam ik een bakje Turkse yoghurt.

Woensdag

Ontbijt: Een banaan-ei-havermout pannenkoek met plakjes aardbei en wat honing + thee
Tussendoor: Twee dubbele espresso’s met wat melk en een zoetje.
Lunch:  Twee boterhammen met kaas en kipfilet.
Tussendoor: Een bakje druiven en een cracker met tonijnsalade ondertussen dronk ik een halve liter water.
Avondeten:  Ik maakte een schotel voor in de oven met zelf gekruide cajun kip, ui, paprika en aardappeltjes. Ik dronk hier water bij
Tussendoor: Na mijn Sh’bam workout maakte ik een heerlijk toetje van griekse yoghurt, aardbeien uit de diepvries en een mini handje cruesli. Ook dronk ik twee mokken thee.

Donderdag

Ontbijt: Ik koos heel standaard weer voor de bananenpannenkoek maar i love them! En natuurlijk dronk ik lekker een mok thee, ik koos voor een detox smaakje van Yogi tea.
Tussendoor:
 Koffie as usual
Lunch: Ik ging gezellig met een vriendin lunchen in een dorpje verderop. Ik nam een sandwich van donkerbruin brood met roomkaas, rode ui, carpaccio, pesto en wat parmezaanse kaas en deze was goddelijk! Ook dronk ik daar twee cappuccino’s bij.
Tussendoor: Een bakje druiven
Avondeten: Ik at een wit pitabroodje met ongeveer twee handjes shoarma en een eetlepel knoflooksaus, daarbij had ik groentes gegrild : Zoete rode puntpaprika met courgette en deze had ik in olijfolie gebakken met wat italiaanse kruiden, heerlijk!
Tussendoor:  Na mijn Xco workout nam ik een appeltje en een paar kopjes thee.

Vrijdag

Ontbijt:  Jup again, bananenpannekoek met wat rozijnen erbij. En thee, want ik ben daar zo dol op.
Tussendoor: Niets, ik was zo druk aan het filmen voor Echte moeders dat ik vergat om wat te nemen.
Lunch: Twee boterhammen met kaas en kipfilet en een mok thee en een dubbele espresso.
Tussendoor: Een kopje thee en op een terras dronk ik een latte machiato met een koekje.
Avondeten: Een kleine portie zelfgebakken frietjes met mayonaise en curry en wat uitjes, een frikandel en een kroketje en daarbij drink ik een groot glas water. Mmm heerlijk!
Tussendoor: Ik begon ben een kopje thee en later in de avond nam ik een groot bakje 😉 chips met chilismaak en twee wijntjes.

Dit was mijn eetdagboek van afgelopen week. Een mooie start waarin ik een stuk bewuster was van mijn leefstijl. Bewuster ervoor zorgde dat ik voldoende at, genoeg tussendoortjes tot me nam en een regelmaat uitoefende in het eten. Ik merkte dan ook een hoop verbetering in mijn bloedsuikerwaarden. Vrijdagavond was een verwenavond met friet als avondeten en chips en wijn als avondverwennerij. Allemaal dingen die in mijn ogen horen binnen een gezonde leefstijl. Hoe is jullie week geweest qua eten? Zijn er meer meiden onder mijn bezoekers die bewuster proberen te leven en te eten? Hebben jullie nog lekkere variatie tips voor ontbijtjes of gezonde tussendoortjes? Laat ze me weten in de comments, dat vind ik heel inspirerend.

Liefs Kelly

Volg mij via Bloglovin’ , Twitter Instagram of Facebook of Youtube.

Volg mij via Bloglovin', Instagram of Facebook of Youtube.


Meld je gratis aan voor de Kel-E-Mail en ontvang toffe bonussen, exclusieve content en elke twee weken een feestje in je mailbox

 

dit veld niet invullen s.v.p.

30 gedachten over “Eetdagboek #fitmetkelly maandag-vrijdag”

  1. Inspirerend om te lezen. Ik ben dus niet de enige gek die het lekker vind om pindapasta door mijn kwark of yoghurt te eten! haha.
    En lekker veel thee, daar ben ik ook zo dol op. Ik moet ook weer wat vaker gaan sporten. Nu red ik heel af en toe 1 keer per week. Voor volgende week ga ik me gewoon nu al 3 keer inschrijven voor een groepsles. 1x bodypump, 1x GRIT en nog een keer sh’bam. Dan moet ik wel gaan!
    Céline onlangs geplaatst…Het lekkerste Gezonde ijs dat je ooit gaat proevenMy Profile

  2. Ik probeer ook steeds meer gezondere keuzes te maken, al lukt het lang niet altijd!
    Ik at voorheen opzich ook niet heel slecht, maar ontbijt sloeg ik sowieso over.
    Yoghurt of iets dergelijks lust ik echt niet. Dat maakt t variëren al een stuk lastiger.

  3. Leuk en inspirerend om te lezen. Pindapasta…. Ik gruwel van pindakaas, dus dit zou niets voor mij zijn, maar ik zie het zo vaak voorbij komen op Instagram. Vanaf morgen ga ik weer aan de gezonde tour, na mijn vakantie mag dat wel weer.. Vanavond nog even frietjes haha!
    Cindy onlangs geplaatst…Waarom de herfst zo fijn is..My Profile

  4. Ik ben dol op havermout met appel en kaneel – lekker voor de herfst en winter. Of havermout met banaan. Heerlijk om zo de dag te beginnen. Ik vind eetdagboeken enorm helpen om gezonder te eten. Ik maak ze ook één keer in de zoveel tijd.
    Marianne onlangs geplaatst…DopenMy Profile

  5. Goed om zo een stok achter de deur te hebben. Ik vind het echt een netjes eetpatroon! Lekkere en gezonde dingen met af en toe een cheatmomentje. De weekenden zijn voor mij een valkuil. Dan ben ik thuis bij mn ouders en hebben ze allemaal dinge die ik niet op mn kamer heb. Gevolg is dat ik te weinig en ook nog verkeerde dingen (maar wel lekkere gheghe) eet.

  6. Leuk om te lezen!
    Ik ben nu ook heel erg met een gezonde lifestyle bezig. Ik ben al jaren aan het struggelen met afvallen. Ik wil gewoon een aantal kilo’s kwijt en dat lukte nooit. Daarnaast heb ik PDS en heb ik dus heel veel last van mijn buik en darmen.

    Ik ben nu met een eliminatie dieet bezig om erachter te komen welke producten mij klachten geven en daarnaast probeer ik gewoon heel gezond te eten (met af en toe zondigen natuurlijk) en ik loop nu zo’n 3 keer per week hard én doe 2/3x per week Blogilates.
    Voor de eerste keer kan ik dit volhouden zonder dat het echt voelt als een gevecht. Ik zit een stuk beter in mijn vel nu ik minder darmklachten heb en ik ben al bijna 3 kilo afgevallen. Dus ik ga zeker zo verder 🙂

    Dit artikel is een fijne inspiratie, lijkt me leuk om dat vaker te zien 🙂

  7. Leuk dat je nog eens een eetdagboek plaatst, vind ik altijd handig om te lezen bij anderen.
    Je eet veel tussendoortjes, ik probeer hier ook op te letten. Ik vind het heel goed dat je ook gewoon een wijntje drinkt en chips eet, lekker genieten af en toe moet kunnen hé.
    Vicky onlangs geplaatst…Insectenburgers: yay or nay?My Profile

  8. Wat eten jullie lekker divers! Jullie avondmaaltijden zien er heerlijk uit, zeker die ovenschotel met kip/groenten/aardappeltjes.

  9. Interessant om te lezen 🙂 Ik heb vakantie dus ik ben nu niet zo streng voor mezelf, dat komt na de vakantie wel weer. Of ja, streng… Als ik jouw week zo zie is het niet echt streng. Het ziet er allemaal goed en lekker uit! 🙂
    Eveline onlangs geplaatst…Ik ben een Apple meisjeMy Profile

  10. Ik als echte vooruit plenner? Anders is het overzicht zoek!
    Maandag ontbijt banaan spelt wafel met blueberry’s, latte van amandelmelk, lunch spelt crakers met kipfilet advocado, diner roti yum
    Dinsdag, courgette pannekoekjes, latte amandelmelk, lunch bananenbrood met pure chocolade, appeltje en vroege nasi voor zwemles aan? Savonda wat fruit
    Woensdag, roerei met mais toast, latte amandelmelk, lunch nog courgettepannekoekjes, tussen gebKken honing kaneel banaan avond eten stokbroodje met chilisaus prei tomaat paprika ham mozzarella
    Donderdag. Yoghurt met fruit en nootjes middag bananenbrood en spelt cracker met philadelphia en komkommer! Tussen Appel met kaneel avond krieltjes mer rauwkost en vis!
    Vrijdag wafels met ahoornsyroop en kokosvlokken lunch gepocheerde ei met tomaat komkommer lente uitje avond froetjes? Chocobla met slagroom savond verjaardag tussen door flesjes water en thee

  11. Leuk om alles te lezen mijn menuutje staat hierboven! Ga toch ook de bananen pannekoekjes eens proberen als ik jou moet geloven zijn ze heerlijk? Jij nog tips naast thee en water??

    Liefs Jaklien

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

CommentLuv badge

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Ik heb iets leuks voor je!

 

Meld je gratis aan voor de Kel-E-Mail en ontvang toffe bonussen, exclusieve content en elke twee weken een feestje in je mailbox
dit veld niet invullen s.v.p.