Dia1

Een home workout in 15 minuten? Dat klinkt voor mij ideaal. Zeker als je een snelle workout gewoon thuis wilt kunnen doen. Deze workout at home video heb ik samen met mijn personal trainer Kimberly van Newbornfitmama ontwikkeld! Deze snelle workout geeft je de mogelijkheid dat je vanuit huis oefeningen kan doen voor het hele lichaam. Het is geen killerbody workout, maar meer een workout waar je als beginner mee kan starten en waarin je je eigen level kan bepalen. Je hebt alleen een stoel nodig, flesjes water en eventueel een yogamatje en een timer. Deze workout kun je zelfs doen met je kind(eren) om je heen. Geen smoesjes dus hihi 😉 

Workout at home video! In 15 minuten fit 😉

Klik hier als je de workout at home video niet kunt zien

fit5

De video duurt ongeveer 15 minuten, dat betekent dus dat je live met ons kun meedoen. Het is dus niet zo dat je steeds de video moet stopzetten om oefeningen te doen. Als je eenmaal weet welke oefening er gedaan moet worden (uitleg is steeds aan het begin van de oefening) dan kun je live met ons meedoen. Deze workout video bevat oefeningen voor je buik (core), benen, billen, schouders, biceps en triceps en een klein beetje cardio. Als je deze workout video vaker doet, kun je het pittiger maken door er gewichten bij te gaan gebruiken (dumbells) en het aantal herhalingen per oefening te verhogen. Ik zal hieronder het schema van deze workout uittypen:

15 minuten thuis workout video:
Wat heb je nodig:
– Stoel
– Yoga matje (of zachte ondergrond)
– 2 flesjes water of lichte gewichtjes/ dumbells
– timer (bijv. op je telefoon)

Home workout schema:
Plank recht: 30 seconde
Side plank links: 30 seconde
Side plank rechts: 30 seconde.
Als je een plank maakt is het heel belangrijk dat je je buikspieren aanspant, als je dit niet doet dan heeft de oefening weinig effect. Bij de sideplank is het van belang dat je lichtjes in je zij knijpt om ook daar het maximale effect uit te halen.
Stoel squat: 3x 8 herhalingen  (diep genoeg squatten)
Tricep dips: 3x 8 herhalingen
Bicep lunge: 3x 8 uitstap passen. Beide kanten. Verhoog het gewicht van je gewichtjes om de oefening intenser te maken. Maak de lunge door een hoek van 90 graden te creëren met het uitgestapte been.
Push-ups (knie of tenen) : 3x 8 herhalingen. Voor extra kracht kies je ervoor deze op de tenen te maken.
Push that booty: 2×8 herhalingen. Buik aanspannen, billen samenknijpen en je benen naar achteren duwen. Zorg dat je je buik en billen blijft aanspannen, anders heeft de oefening weinig effect. Verhoog het aantal herhalingen als je de workout meer voor gevorderden wil doen.
Hip bridge: 3x 8 herhalingen. Knijp je billen goed samen en duw je heupen ver omhoog. Houd bovenaan 1 seconde vast (met samengeknepen billen) en ga dan omlaag.
Cardio:
Jumping jacks: 30 seconde
Hakken-billen: 30 seconde
Knieheffen 30 seconde

Daarna zou je een ab-workout kunnen doen, die video hebben we ook gefilmd en zal later online komen (in 5 minuten je buikspieren trainen). Ook is het aan te raden een cooling down te doen door rustig rond te wandelen en alle spieren even te stretchen.

Deze video hebben wij met veel plezier opgenomen en kun je ook het beste op die manier interpreteren.  Dit is geen professionele workout video, gewoon eentje om met plezier lekker in beweging te zijn en je spieren te trainen. Bepaal voor jezelf wat je ermee doet :). Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties! En laat het me zeker weten als je ‘m gedaan hebt! Mocht je dat doen en dit op social media delen? Dan kan ik het terugzien als je #KellymetNBFM gebruikt.

Disclaimer: Meedoen op eigen gezondheidsrisico. Een arts kan beoordelen of je mag sporten en welke sporten voor jouw lichaam geschikt zijn. Bij blessures kun je het beste een professional inschakelen en aangepaste oefeningen doen. Luister altijd goed naar je lichaam en bouw oefeningen langzaam op. 

Volg mij via Bloglovin', Instagram of Facebook of Youtube.


Meld je gratis aan voor de Kel-E-Mail en ontvang toffe bonussen, exclusieve content en elke twee weken een feestje in je mailbox

 

dit veld niet invullen s.v.p.

30 gedachten over “Home workout video: Fit in 15 minuten!”

  1. Ik heb de video niet af gekeken maar zal dat binnenkort eens doen. Echter is 30 seconde voor de plank en Side plank voor mij al te lang haha dus dat zal ik op moeten bouwen ?
    Nicole onlangs geplaatst…De Summer Bucket ListMy Profile

  2. Ja wat een gave video ga hem morgen ochtend doen wij zijn sinds kort ook heel erg naast de sportschool thuis bezig met sporten. Deze video kan ook toegevoegd worden in net rijtje dank je wel! En ik vind het juist fijn dat het geen mega professionele work out is, ik wil meer van dit soort video’s Kelly hahaha.
    Lisanne onlangs geplaatst…Gewoontes vanuit huisMy Profile

  3. Gave video!! Ik bootcamp iedere week in het park met een groep dus de oefeningen zijn allemaal herkenbaar! Maar ik zocht nog een beetje naar een workout schema om de oefeningen ook kort maar krachtig thuis te kunnen doen….en die heb ik nu! Thnx! 😀
    Linda onlangs geplaatst…Finding Dory duikt op tijdens Zwem4daagseMy Profile

  4. Jeanine boutkan

    Zo net klaar met de oefeningen! De plank vond ik vooral lastig! Maar super goeie oefeningen! Xx

  5. Superleuk filmpje en ik ga de oefeningen van de week eens proberen. Ik ben ook erg benieuwd naar de buikspieroefeninge 😀

  6. Wat een leuke video!
    Ik heb zojuist mee gedaan met jullie workout. Het zag er heel makelijk uit, maar schijn bedriegt! Merk dat mijn conditie ver te zoeken is na mijn 2e bevalling 6 weken geleden.
    Ik kijk nu al uit naar de buikspiervideo, deze ga ik dan ook zeker gebruiken!

  7. Hele fijne video! En wat zie je er goed uit! Ik heb hem net voor de tweede keer gedaan. Meteen zaterdag en nu weer 🙂 Kan hem nog niet volledig mee doen, maar ik hoop dat daar snel verandering in komt. Thanks for sharing!

  8. Knap hoor.
    Zitten wel oefeningen tussen die ik wil gaan doen. Handig zo thuis.
    Maar lijkt me evengoed best pittig (voor een beginneling) Na mijn 2 kinderen is er weinig conditie enz meer over ?

  9. Eindelijk je filmpje eens gekeken, ga ik zeker ook doen. Alleen cardio op het eind is voor mij beetje lastig aangezien ik in een gehorige flat woon en mijn onderburen er dus niet zo blij mee zullen zijn helaas. Kan ook op balkon maar dan sta je ook zo te kijk haha
    Jenny onlangs geplaatst…Enkeltje Ierland – Charlotte de MonchyMy Profile

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

CommentLuv badge

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Ik heb iets leuks voor je!

 

Meld je gratis aan voor de Kel-E-Mail en ontvang toffe bonussen, exclusieve content en elke twee weken een feestje in je mailbox
dit veld niet invullen s.v.p.