Met de trein naar Antwerpen : Verslag van onze stedentrip

nstrein

Met de trein naar Antwerpen:
Met de trein met het gezin op vakantie? Dat hebben we uitgeprobeerd. Kort geleden maakten wij onze eerste stedentrip met Lana en dit was gelijk een nieuwe soort trip: We gingen namelijk met de trein op reis! Via NS International gingen we voor een internationale stedentrip naar Antwerpen, een Belgische stad waar we nog niet geweest waren. Heel ideaal, in 1,5 uur tijd stonden we van Station Den Bosch in hartje Antwerpen, 10 minuten verwijderd van ons hotel. Vrijdag reisden we op ons gemakje heen, zondag reisden we terug. Hoe we dit hebben ervaren deel ik vandaag met jullie.

Deze stedentrip hebben wij gesponsord gekregen. Dit beïnvloedt niet mijn mening over deze trip of diensten van NS International.

NS International biedt treinreizen aan vanuit Nederland naar het buitenland. Zo reis je met Intercity Brussel comfortable en gemakkelijk naar verschillende Belgische bestemmingen. Met de trein reizen heeft veel voordelen, je bent ook in korte tijd in Antwerpen. Je hebt niet te maken met files en tijdens de reis kun je met z’n allen heerlijk zitten en rondkijken. Lana vond het prachtig, ze had een eigen stoel en ging vol aandacht naar buiten kijken. Waar ze in de auto nauwelijks bewegingsruimte heeft, kon ze in de trein haar ding doen, rondlopen en rondkijken. Een hele belevenis. Met grotere kinderen kun je ook gaan kleuren of spelletjes doen. Momenteel reizen kinderen tijdelijk gratis, wat het nog aantrekkelijker maakt om hier met kinderen gebruik van te maken.

Ook voor onszelf was het heel ontspannen reizen met de trein naar Antwerpen. We hoefden niet op het verkeer te letten en hadden ook geen parkeerproblemen op de plaats van bestemming. Zo wordt het reizen eigenlijk al een mooi begin van je vakantie, reistijd wordt quality time!

Ns1

Ook in Antwerpen hebben we ons erg goed vermaakt. We sliepen in het Leopold in Antwerpen, dit bevindt zich op 10 minuten loopafstand vanaf het treinstation. Te voet zijn we de dagen goed doorgekomen. In Antwerpen kun je erg leuk winkelen. De meeste bekende winkelketens kun je in het centrum vinden. Ook was het solden, wat in België staat voor hele goede kortingen. Ook zijn de restaurants en terrassen heel gezellig.

Ns2

Hotel Leopold Antwerpen.
Een luxe hotel waarbij je van alle gemakken voorzien bent. We genoten van een fijn bed, een ruime kamer met een babybedje voor Lana en het ontbijtbuffet was hemels! Zelfs een champagne glas hoefde niet te ontbreken aan je ontbijttafel.

Ons hotel stond tegenover een ruim park waar we heerlijk konden wandelen en ook allerlei monumenten van de oorlog konden bekijken, iets wat we allebei erg interessant vinden. Op zaterdag hebben we ons de hele middag vermaakt in de stad. Wandelen, lunchen, een ijsje eten en in de avond heerlijk uit eten bij een tapas restaurant.

Ns3

Een leuke hotspot vonden we restaurant ComoComo. Een tapas restaurant waarbij je als het ware aan een lopende band zit waar bordjes met heerlijke tapas voorbij komen. Vleesgerechten, vis, kazen, toetjes, salades, voor ieder wat wils!

Ns4

Zondag liepen we op ons gemakje ons hotel uit richting de Zoo van Antwerpen. Wat mij betreft is dat toch wel de grootste aanrader in Antwerpen. Deze dierentuin bevindt zich letterlijk naast het centraal station. Alleen al voor een dagje dierentuin zou ik deze treinreis al aanraden. Deze dierentuin is heel mooi vormgegeven in een Engelse stijl. De looproute is heel erg logisch uitgewerkt. Alle dieren die we graag wilden zien, waren er aanwezig. De zeeleeuwenshow was ook echt een hoogtepunt. Deze dierentuin willen we vaker bezoeken.

Na een dagje Zoo Antwerpen zat ons weekendje erop! We reisden weer ontspannen met de trein terug. Lana wilde daarbij natuurlijk al met haar nieuwe koalabeertje knuffelen. Als je kind ontspannen is, dan ben je dat zelf ook en zo hebben we dit weekendje ook echt ervaren.

Ns5

Ook op reis naar Antwerpen of een andere bestemming via NS International? Klik dan hier voor alle informatie.  Kinderen reizen tijdelijk gratis mee!
Zoals je wel kunt lezen, vonden wij het een zeer geslaagde trip en willen we in de toekomst vaker overwegen om een reisje met de trein te maken! Ben jij wel eens in Antwerpen geweest? En zou je zo’n internationale treinreis overwegen? Laat het me zeker weten bij de comments.

Volg mij via Bloglovin', Instagram of Facebook of Youtube.

Meld je gratis aan voor de Kel-E-Mail en ontvang toffe bonussen, exclusieve content en elke twee weken een feestje in je mailbox

dit veld niet invullen s.v.p.

41 gedachten over “Met de trein naar Antwerpen : Verslag van onze stedentrip”

1. Gezellig! Ja als je lekker de tijd hebt, vind ik ‘treinen’ heerlijk. Relax zitten en je komt op bestemming. Ideaal 🙂

2. Jaren geleden ben ik ook met de trein naar Antwerpen geweest voor een weekend. Ik vond het echt een leuke stad. Wij zijn toen niet naar de dierentuin geweest, omdat er genoeg andere dingen te doen waren. We waren in het weekend na oud en nieuw, toen hadden ze gratis bier en friet op de markt, heel leuk. De trein was ik minder over te spreken, op de terugweg hadden we dikke vertraging. Maar we moesten ook naar Groningen, dus dan heb je dat altijd met de NS. Anderhalf uur van België wonen lijkt me echt relaxt, de steden zijn daar toch zo anders dan hier.

3. Ik heb er eigenlijk nog nooit over nagedacht om met de trein naar België te gaan, scheelt misschien ook dat ik dicht bij de grens woon, maar het lijkt mij wel makkelijk. Geen extreem hoge parkeerkosten en dergelijke dingen.
    Nicky onlangs geplaatst…Kruidvat Shoplog ♥ 1+1 GratisMy Profile

4. Ik ben al een paar keer in Antwerpen geweest, vind het een geweldige stad. Ziet er uit als een heerlijk weekendje weg

5. Klinkt als een heerlijk, ontspannen dagje voor jullie allemaal.
    In Hotel Leopold ben ik ooit nog geweest voor een bloggers event. Ik heb toen natuurlijk niet de kamers gezien, maar beneden in de lobby zag het er toch ook dik in orde uit. 🙂
    Ilse onlangs geplaatst…10 redenen om met de auto op reis te gaanMy Profile

6. Wat een leuk verslag, voor ons zou een treinvakantie ideaal zijn, ik heb geen rijbewijs en we hebben geen auto dus dan is dit ideaal! Ik ga eens een kijkje nemen op de site van NS

7. Zoo antwerpen is echt een aanrader inderdaad, wij wonen er op een half uur vanaf en komen er toch wel jaarlijks. Echt een mooie dierentuin

8. Ik ga ieder jaar in januari een lang weekend naar Brussel, samen met mijn vriend. We kiezen er dan ook altijd voor om de trein te pakken.. aangezien het verkeer in Brussel centrum gewoon erg druk is en parkeren gewoon ontzettend duur is. Bevalt ieder jaar weer prima, vanuit Roosendaal ongeveer een uurtje, super! We moeten altijd eerst wel even naar Roosendaal toe, maar dat is vanaf hier ook maar een minuut of 30-40 rijden!
    Femke onlangs geplaatst…Review Catrice Ultimate Stay: InCORALbly Pink (090) & Looks Like Coral (120)My Profile

9. Klinkt heerlijk! Ik weet nog goed dat wij vroeger in de zomer zo’n special hadden waardoor we overal heen konden met het gezin, ik was nog best jong maar weet nog dat ik het geweldig vond! Sowieso vond ik reizen met de trein altijd heerlijk, tot een jaar of 11 geleden, haha.
    Amber onlangs geplaatst…Change of plansMy Profile

10. Leuk idee om ook eens te doen 🙂 ik ben al 2x in Antwerpen geweest en ik ben er helemaal weg van haha. Die bouwstijl is zo gaaf, en ik ben weg van de zoo naast het station, vind het zo’n mooie omgeving!

11. Jullie zijn op hele leuke plekken geweest! Helaas hier slechte ervaring met NS International. We gingen er ooit mee naar Antwerpen maar hadden veel vertraging en uitval. Waren een paar uur langer onderweg. Kan gebeuren natuurlijk, maar na klacht indienen kregen we beide 0,69 cent retour van de reis en een onvriendelijk mailtje. De volgende keer pakken we de auto 😉
    Lifesabout onlangs geplaatst…Photo diary. Memory Lane 19-25 juli.My Profile

12. Anne de Wit

Een leuk verslag! Toevallig ben ik net terug uit Antwerpen en hadden mijn vriend en ik het erover om met de trein te gaan of met de auto.. Leuk om te lezen dat het reizen met de trein jullie goed bevallen is! Wij zaten nu midden in het centrum met onze auto. Gelukkig vond mijn vriend dat geen probleem, maar ik zou er zelf niet voor kiezen, haha 😉

13. Ik en mijn vriend zijn dit jaar in april ook in Antwerpen geweest met de trein. Heenreis ging prima, alleen terugreis hebben we veel vertraging gehad en moesten we veel overstappen waardoor we bijna ook nog heel Nederland hebben gezien. Maar desondanks hebben we een heel leuk weekend gehad, ideaal dat er zoveel hotels zijn die dichtbij het station staan.

14. ben gek op antwerpen en er al een paar keer geweest maar dan met de auto, een trein en moi gaan niet samen hahaha vind dat werkelijk niks en denk ook niet dat ik daar mee aan hoef te komen bij mijn meiden of hubby maar wel ideaal want je hoeft zelf niet te rijden dus een ja en nee kwestie hier 😉
    rachel onlangs geplaatst…Recept: kippenpotenMy Profile

15. Ziet er heel gezellig uit! Ik heb alleen wel een minpuntje: ik heb een aantal foto’s/berichten voorbij zien komen op social media en daarin ‘ hashtagge’ je wel de ns maar je hebt nooit echt gezegd dat het gesponsord was. Is dit niet tegen de reclamecode regels?

16. Nov nooit in Antwerpen geweest maar mijn ouders wel ook met de ns en zij hadden het ook als prettig ervaren. Inderdaad geen gedoe met je auto en alles is daar op loop afstand. Waarschijnlijk ga ik in oktober ook met mijn mams erheen. Fijne avond liefs Lisanne
    Lisanne onlangs geplaatst…CreativiteitMy Profile

17. Wat een fijne avaring voor jullie..
    antwerpen is inderdaad super mooi en de dieren tuin ook.
    Daar ben ik wel trots om een België te zijn.
    Wel gaan vaak met mijn zoontje naar daar..

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.